Utdelning av Påskägg

Så..vet ni egentligen vad Skärtorsdagen innebär?       Egentligen   menar jag då...inte att ni får  Påskägg  av mig utan  Historiskt? 



Nej, jag tänkte väl det.


Låt oss nöja oss med, för enkelhetens skull, att dela ut varsett ägg till er.


Jag delar ut äggen helt utan inbördes ordning, kommer ni långt ner i listan betyder detta självfallet inte att ni är mindre värda, bara att jag fick fundera lite extra på er påskpresent, jag menar, det om något borde ju göra att ni känner er mer värda!!


Magnus. Du får TID av mig. massor av TID. så att du kan spela Rollspel, vara Ensam (!) , Gå ut och ta en Öl, eller bara precis sitta i flera dygn och spela Datorspel. Men låt mig fråga först.

Vad FAN gjorde du den 26:e ???? VA? VA? VA?

Filippa. Du får MOD av mig. att användas hur du vill, så länge du vill.

Mamsen. Du får Penna och papper av mig. Snälla, Skriv!

Julebus. Du får energi, mod och lite jävlar anamma, kör så det ryker! det är snart över!

GoaMoa. Du får en hel dag då du kan äta och drcka precis vad du vill, bara vräka i dig allt gott som du längtar efter!

Jonas. Du får stillhet, ro och MOD..mod att genomföra det du kan!

Renee. Du har redan fått en liter Rapsolja (Se längre ner) men jag kan även klämma in en Date med Vin Diesel till dig. Ok?

Möller. Du får ett arbete som passar dig precis, som gör att du kan slappna av och visa att du kan!

Jenny.  Du får en liten fin gård, som passar dina behov precis, samt en häst med hög ridbarhet, ok?

Annica. Om jag kunde, skulle jag ta ner Månen, eller i alla fall ta dig dit, jag packar ihop ett gott liv med allt vad du behöver, massor av Lycka och glädje samt Kärlek i överflöd.

MarieLouise. Du får en ny kvast. Den gamla är så sliten. Samt...FRID och Harmoni, en väl fungerande kropp och själ SAMT LUGN.

Simon. TID. Passar det? TID att nyttja som du vill. TID till vad som helst. Jo det slår jag in till dig. Och KÄRLEK. Samt lite till men det får du se när du packar upp. ;-)

Ingrid. Jag ger dig svar. Svar på alla dina funderingar. Jag ger dig Mod och självförtroende och en helvetes massa KRAFT.

Michi. Ja vad ger man till dig...Liksom...Hur skulle det vara med KÄRLEK till dig själv? Den var bra. den packar jag in.

Nadja. Oj..till dig ger jag DYNAMIT. Så att du kan spränga de sista ramarna. ok?

Susanne. Vatten..jag ger dig vatten...som ger dig Flexibilitet, Stöd, och jag ger dig Familjelycka, mod att handla och ENERGI!

Ingolf. Tro. jag ger dig tro och jag ger dig KRAFT samt raka linjer, dessutom får du ELD av mig. använd det väl!

Sepp. Ja..vad ger jag dig...Frihet? eller kanske ännu hellre..Tro från andra? Självförtroende och en jävla spark i arslet kan du få. Det passar bra. Samt en plats i WM. Det har du förtjänat. Big Time.

C. "Min goa Msnvän" Jag ger dig en dubbelgångare, så att du hinner med allt och så att du kan slappna av med alla dina göromål. Och på tal om Mål. Lycka till!

Karin. I ditt påskägg lägger jag en SNYGGING som dyrkar marken du går på, samt enkelhet i din utbildning.

RaderadGänget. Kramar i massor, Mod, Styrka, Kärlek, Omsorg och TACKSAMHET för att ni finns. Dessutom slänger jag ner några kilo påskgodis, annars mordhotar ni väl mig.

ThinaA. Styrka, Balans och Hopp. SVAR, lyhördhet, en sexig man, en gräsmatta samt en påse full av fälld hästpäls att snusa på. Det får du av mig.

Ruth.  Mod att prova dina vingar, samt en Bergkristall vackrare och större än någon annan!

Mie. Värme, Omsorg, och, i ditt påskägg skickar jag också ner en helkväll på stan med dina tjejkompisar, det är vl på tiden va?

Annika. Svar på dina funderingar.  Jag packar ner framgång och lycka, fina föl och glädje i livet, massor av äventyr samt Hälsa och harmoni.Det får du av mig :-)

Sarah. I ditt påskägg lägger jag tillit till livet, kärlek och glädje, Romantik och framgång i arbetet.

Alex. Vad ska jag lägga till dig? Vänskap, tro, samhörighet, klara riktlinjer men mjuka kramar, öppna ögonen och fokus på DIG. det är vad du får. använd det väl!

Vilse. En sjutusan till MAN som kan glädja dig på alla sätt, eller i alla fall en stund *s* Några nya piercingar samt KÄRLEK att slösa och använda, mest på dig själv.

Tove. Jag ger dig FRIHET..Lugn och ro, samt någon som AVLASTAR dig då och då..en veckas semester och en massa ROLIGHETER som lyser upp din dag.

. Av mig, i ditt påskägg får du Överflöd och Rikedom, tid och plats att nyttja dina kvaliteter samt FRIHET.

Thomas. En flaska Lagavulin. Men bara om du delar den med mig. Men det kan du stå ut med va? *s*

Mimmi. Jag vill ge dig en ny rygg, eller va fan, jag drar till med en helt ny kropp, fast lika snygg förstås, tro inget annat, det packar jag ner till dig! Jag ger dig Mod och jag ger dig en vakande Ängel som ser till att du INTE TRILLAR AV för det får inte ske.

MatsH. I ditt påskägg kommer jag att lägga så mkt att det knappt får plats, jag får banne mig skicka det med bussgods! Jag ger dig TID i mängder! och jag ger dig en frisk kropp som fungerar! Jag ger dig Semester (Men mest i egosyfte ;-) ) så att ni kan komma HIT!

Det finns många fler som jag vill ge påskägg till, men jag håller här för stunden och springer vidare i dagens schema.




Vad vill ni ge i ett speciellt påskägg och till vem?























Kommentarer
Postat av: Mie

*överöser carola med kramar och kraft och mod*
Du är en underbar vän, och jag ger dej ett påskägg med massor med kraft, mod och svar på alla frågor!!!

Ses snarare än du tror!!;-)

2007-04-05 @ 10:55:08
Postat av: Diffe

Hoppas att jag kan ge dej en lägenhet i ett lite försenat påskägg!

2007-04-05 @ 17:43:10
Postat av: Carola

Hej Diffe *s* ja det hade inte varit ett dåligt påskägg!

2007-04-05 @ 18:29:32
Postat av: MatsH

Hej, och jättetack!! Vet du, jag har varit ledig i snart två veckor, har knappt kört min egen bil under tiden och än mindre lastbilen. Fast å andra sidan kan ju det bero på att jag helt enkelt inte orkat, jag och Freddy har turats om att snora och snörvla i vår feberyra... Så var det med det, när det för en gångs skull är lite lugnt på jobbet - då duger man knappt till att komma ur sängen... Typiskt, som en liten gul björn med mycket liten hjärna skulle säga. Hur som helst, så ska vi komma ner och hälsa på - jag vet bara inte riktigt när. Men innan tjälen sätter sig igen iallafall!

En stoor påskkram får du så länge, och håll i kvasten på färden!

Postat av: marina

Carola, får jag ta den här, själva idén med påskäggen till min blogg?
Jag vill ge dig ett påskägg fyllt med styrka, mod, en kompass så du får lite hjälp att hitta det du söker, och skånsk äggakaka med blåbärssylt förstås =)

2007-04-07 @ 12:46:06
URL: http://maarina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback