Flyktigt

image94

Vackert...strålande, starkt, intensivt. Kort och flyktigt. Så är fjärilens liv.

Se vad jag fångade i morse...solens strålar letade sg fram mellan trädkronorna i parken, jag satte mig på en bänk för att låta värmen nå mitt ansikte..så fladdrade det till och vid min sida satte sig denna.

Vad säger den till mig?

Precis vad en annan betydelsefull individ uttryckte på sitt sätt i morse.     Livet är kort.


Men vad hjälper det ... för när allting kommer omkring så spelar det ju ingen roll. Det är vad man gör av det, innehållet och vad man fyller sitt liv med som spelar roll. Inte om det tar slut i morgon dag.

Flyktigt...livet är flyktigt. det rinner som sand mellan händerna och har jag tur fastnar det några guldkorn mellan fingrarna.

Färg-glatt..som fjärilens vackra vingar...

Svart..som tårarna på min kind.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback