Respekt

Dagens tanke går åter till ordet Respekt.

Vet människor idag vad det ordet ens innebär?

Jag undrar så vad som rör sig innanför pannbenet på vissa människr och jag undrar så vad som gör, att människor tar beslut helt utan att ens betänka, ordet respekt som i mina ögon, borde ingå i allt vi gör, tänke roch känner.

Nåja, dagens inlägg var inte tänkt att bli depressivt på något sätt, men en mening somär aktuell idag säger.

Som man behandlar andra, kommer man själv att bli behandlad.

Det ligger mkt i det.

Morgonen var tidig idag...av någon lustig anledning vaknar jag PRICK 05.48 varje morgon. Kanske någon inre väckarklocka som ringer, och tycker, nu är det dax, vem vet.

När jag slog upp ögonen idag såg jag rakt in i Midas ögon...han bara stod där, väntande.

Natten bar med sig många meddelanden i form av drömmar så det kanske är lite mkt sagt att säga, att jag vaknade, dock, slog jag upp mina blå.

Och där som sagt, stod han.
Soldado som bytt namn till Indigo stod brevid och tetades med honom, men å..så lyckliga dom är pojkarna..och så glad jag för för att få känna och ta del av detta.

Vi är tillbaka i Hilly Billy Country, sista dagen på kursen var igår, avlutningen mäktig med många tårar, vilken underbar grupp, de var så otroligt glada och lyckliga allihop och alla grät till avskedet, män som kvinnor.

Huset börjar vakna...Ingrid är ute med hundarna och håller på att släppa över pållarna till gräset, upp i skogen.

Själv ska jag mysa en stund i sängen till..bara dra mig och ta det lugnt, dricka mitt kaffe långsamt och ha det så bra jag bara kan.


145301-108

Morgonutsikt :-)



Kommentarer
Postat av: Jenny

Den utsikten hade jag inte tackat nej till! Klia Midas och Soldaten på mulen från mig :). Saknar de små stjärnorna.

2007-08-30 @ 07:50:39
Postat av: Zanna

Avundsjuk, jag är så aaaavundsjuuuuuk *gnolar*
puss :)

Postat av: fia

det va inte en dålig utsikt och jag håller me dig
om detta me respekt .. har funderat mången gånger själv me..

2007-08-30 @ 19:53:11
URL: http://ajaxen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback