Barn är Barn är Barn.

Barn är känsliga individer. Vi vuxna är mer än om igen och gång på gång så vidriga i våra handlingar att vi borde sätta oss i skamvrån och skämmas.

När det kommer till högtider tex. som nu, i Jultid, och det ska firas med dina barn, mina barn och våra barn, andras barn, deras barn och alla andra barn! Så sätts man lätt i situationer där man får göra val.

I dagens familjekonstellationer är det mer en regel än ett undantag at det är någon form av arrangerad syskonrelation.

Är dessa mindre värda?

Svar Nej.

Gillar dessa barnen varandra mindre?

Svar vet ej, men i många fall är de lika nära varandra som vilka syskon som helst, om inte närmre!

När då släkt och vänner ska fira extra med någons barn, och bjuder in barn från en familj, men SÄRSKILJER och väljer ut endast ett av TVÅ barn och sätter dessa två barn i en orimlig, olidlig SITS där båda dessa måste förstå de vuxnas orimliga vidriga krav av egosistiskt tänkande, då har det helt enkeltgått för långt!

Som förälder sätts man också i en sits där man vill vara alla till lags. Jag skulle aldrig förneka mina barn att träffa släkten även om jag valt att utebli eller avstå, men att behöva säga till det ena barnet att tyvärr, du får inte följa med för du är inte deras släkt, det är fan inte kul, det kan jag lova.

Hur vuxna kan bete sig så förstår jag inte!

Hur vuxna som själv VET HUR DET ÄR ATT VARA UTESLUTEN UR EN GEMENSKAP kan handla så mot BARN för något som fullständigt går över mitt förstånd, HUR KAN MAN HÄMNAS PÅ BARN?


HUR LITEN ÄR MAN DÅ I SITT EGET JAG?


Inte nog med att det kvarvarande barnet blir ledset, det barnet som är utvalt och får lov att åka på julfest känner sig så fruktansvärt dum och får såklart SAMVETSKVAL OCH DÅLIGT MÅENDE och VILL JU KNAPPT ge sig av!

Men som vi alla vet försöker alltid barn att vara LOJALA TILL ALLA OCH ALLA TILL LAGS så i sista sekund Kan de bli övertalade ändå.


Nej fy fan säger jag bara för vuxnas trångsynta handlande där vi skapar mönster och tankegångar för de kommande generationerna, där vi delar upp mitt och ditt liknande rasistiska tankar, "Håll dig på din kant, du är inte en av oss" och där BARN ALLTID ÄR DE SOM FÅR LIDA!




GOD fortsättning önskar jag alla och förresten, Äger vi våra barn? är det inte så istället att det är en ynnest att få lov att HA DEM I VÅR NÄRHET???????

Oavsett om det är mina, dina, våra eller deras?





*



Kommentarer
Postat av: Susanne

*Suck!* - Usch vad det låter jobbigt. Kan inte vuxna tänka sig in på sådana situationer lite grann??

2007-12-26 @ 23:14:01
Postat av: Jenny

Mkt tänkvärt inlägg. *tummen upp*

2007-12-27 @ 13:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback