Lösa upp gamla mönster

Det är alltid lika träffande...

"Vilken bok bör jag läsa nu?"

Vi står i Organisatörens lokal framför hennes bokhyllor fulla av böcker.

Hon brukar peka ut den boken som passar mig bäst just nu och denna gången var det såklart inte annorlunda.

En bok om at lösa upp gamla tankemönster


Utbilningarna vi har nu är grundade på detta så ämnet är långt ifrån främmande, men att läsa andras böcker om detta håller jag mig ifrån, jag vill inte på något vis bli färgad andras metoder eller sätt.

Men jag tar på mig min privata jacka och slår mig till ro inför natten, trött så ögonen korsas bokstavligen, jag får läsa samma meningar om och om igen men det kvittar,,,,

Jag kan inte sluta läsa.


Alla orden jag läser är för mig självklara, de är för mig så integrerade i min livssyn och mitt åskådningssätt redan, men hur underbart är det inte med en fräsch dusch av kunskap!

Jag somnar gott med lampn tänd och boken på näsan, hundarna huller om buller i sängen och efter en stund vaknar JAG på hundfilten nedanför-

Jo jag tackar jag.

Efter att ha ordnat med allehanda Universella ting såsom att förflytta 50 kg sovande Bulldog, somnar jag gott och sover hela natten.



Jag vaknar halv 6 och inser at det lill skräpet inte ens varit kissig i natt, vi har alla tre sovit non stop.



Efter att ha snabbkissat både liten och stor sjunker jag ner i sängen med dator, kaffe och bok, jag måste ju läsa mer!

Vad som slår mig är språket, författaren är tyska och jag känner så väl igen melodin trots att den är översatt till svenska, men phu vilken usel översättning tänker jag..

Men hallå?
Är det inte vad jag läser om?

Att lösa upp gamla negativa tankeätt


Så jag ändrar mig genast..

Vilken tur att översättningen är som den är för jag känner ju mig så hemma och bekväm i det tyska språket!


Hundarna slocknade stenhårt igen och det värsta är. stor har lärt liten att man bör snarka för att matte verkligen ska förstå hur djupt man sover!

Förstår ni vilken kör här är!


Jag läser vidare i boken och skrattar gott, jag kunde skrivit den själv, men nej det kunde jag ju ej ha gjort, för då skulle jag inte läst den, bara konstaterat att jaja, det där var mina ord, nu är den klar och nu rusar jag vidare till ett annat projekt.


Så, tack Bärbel Mohr för boken "Kund Hos Kosmos"


Jag tar till mig varenda ord och jag känner redan hur BRA denna dagen, resten av detta året, och hela resten av mitt liv kommer att bli.



Tack!






*





Kommentarer
Postat av: Sambandscentralen

Visst är den underbar att läsa,så mycket sanningar i en så liten
bok. Var rädd om dig och du vet att massagebänken väntar här hemma. Kram M-L

2007-12-05 @ 09:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback