Resa med hund

Det känns märkligt att man på några timmar kan ta sig så pass långt, men det är ju så, plötsligt så..vips, i en annan del av landet eller oftast, ett annat land.

Jag oroar mig denna gången, ganska jobbigt....

Är jag gnällig?

Förra gången jag reste med hund i tåg blev jag så fruktansvärt besviken..

Först och främst så lägger dom hundvagnen brevid Bistron på tåget, bara det är i min mening...eh...korkat?

Tänk alla som är allergiska?

Varför lägger man inte "djur tillåtet" - vagnen längst bort?

För det andra, min ena hund väger sisådär 50 kg .
han är gudasnäll men tål såklart inte, precis som vilken hund som helst, att man trampar och sparkar på honom..

Detta gjorde Konduktören sist.

3 gånger, "oj" sa han.

"Kan du flytta din hund?

Jag_ Eh..nej, vart då?

"Han ligger i vägen för mig

Jag_ eh, jag har köpt biljett för att resa med hund och här är tillåtet att ha hund, var är problemet?

"Jo, han är för stor, kan du flytta honom?

Jag- Ja men vart föreslår du?

(Brevid mig satt en hundrädd kille, min hund låg pressat in under sätet men hans ena ben stack ut i gången ch ibland råkade han komma ut med huvudet också)

Jag_ Jag kan inte trolla bort honom liksom!

"Då får du också stå ut med att man sparkar på honom"

*

Denna resan var inte kul, 4½ timme upp tll Stockholm där konduktören betedde sig som ett svin, jag kom fram mitt i natten men gick direkt till SJ:s kontor, var jätteledsen och de lovade att ta tag i det.

Har jag hört något?

Nej.

Nu är det dags igen.

Klart att jag inte har den ultimata oturen att få samma konduktör, men man vet ju aldrig.

Dessutom har jag en lillebror till hunden med mig, jag har beställt extra plats till hunden denna gången, hppas att det går bättre.

Men ...varför har man den attityden när folk faktiskt betalar för att nyttja vagnen där det är tillåtet att ha djur?

Jag fattar inte det.

Oroar mig säker i onödan..men det är många timmars resande idag....

Kommentarer
Postat av: kats

Ja det finns folk åt allt... hoppas din resa gick mkt bättre denna gång.

Kats

2007-12-01 @ 14:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback