Ok, en annan fråga då

Vad är kärlek? Ja jag vet. det är djupt som livet självt och alla liv tillsammans men VAD ÄR DET?

Denna fråga avhandlas friskt i alla fall på CBT utbildningen, för där handlar det ju om att finna sin sanna identitet.

Jag har min teori och den står jag fast vid, jag är förvisso bara van vid att nyttja Engelska ord vid min beskrivning men det torde ju funka på mitt eget språk också.

Kärlek är när du inte behöver, om du behöver älskar du inte, älskar du känner du inte behov, då kan du släppa fritt, låta gå, kan du inte det är det ett behov och behov har aldrig med kärlek att göra.

Jag ställer frågan, Älskar du din partner? Ja svarar de flesta. Behöver du din partner? Ja svarar de flesta.
Kan du klara dig utan din partner? Nej svarar de flesta. Kan du låta din partner flyga fritt? Gör som hän vill? Nej svarar de flesta. Måste du SE din partner varje dag? Ja svarar de flesta.

Då påstår jag, DET är inte att älska någon, att Älska någon har inget med behov att göra.

Passion, begär, behov har med SEX att göra, tillfredställelse överlag, att någon kan komplettera dig och fylla dig med njutning, KÄRLEK är att älska någon för det den är, älska häns kvaliteter, brister, ALLT utan att för den delen överhuvudtaget lägga några aspekter i det!

Ger du för att få ger du inte av kärlek. Det är bara som du tror. Får du utan att någon begär något tillbaks, förväntar sig något tillbaka, då har du fått av kärlek, av respekt.

Gör du något för en medmänniska och du förväntar dig att denna människa ska minnas det för att senare, någon gång i livet, när som helst minnas detta och då återgälda tjänsten har du INTE gjort det av kärlek.

Föräldrar som säger "Men jag satte dig ju till världen" sätter SKULD på sina barn, "Städa ditt rum, jag lagar ju din mat" SKIT SAMMA om ungen har ett stökit rum, sluta begära så mycket av din omgivning!

EMPATI är i Dimensionen som omfattar högsta essensen av kärlek, Passion och begär den lägsta. Kärleken mellan mor och barn är absolut den renaste kärleken som står att finna, men även gamla band från liv tillbaka kan skapa djupa känslor och tom. Kärlek.

Jag ÄLSKAR DIG jag släpper dig fri, jag behöver dig ej men ÄLSKAR att vara dig nära och min LÄNGTAN må vara jordisk och BEHOVET kan vara grunden för längtan men ÄLSKAR dig det gör jag för att du är du och för att det är så.

Fråga dig! Älskar du din partner? Eller är det så att du BEHÖVER din partner av någon anledning?

Kanske en väldigt djup Söndagsfundering, men för mig, intressant och VIKTIG i det här dryga samhället vi lever i som för det mesta bara består av vad FOLK VILL HA . NU.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback