Kristallterapi mm.

I harmoni med massage och en väldoftande olja.

Mina nya stenar och kristaller har kommit, de är så underbara att jobba med!

image12

Joya är en unik produkt som passar väl i Terapeutens hand, kulan i mitten är här av kristall och den är utbytbar beroende på vilken effekt man vill ha. Bergskristallen är ju väldigt stark och inte någon kristall som man börjar med direkt.
Ametist är lite mjukare och lugnare.

Jag har valt att köpa Joya i sten då värmen i min hand värmer först upp delen jag håller i och snart är också kristallen varm och skön.

145301-16

Kristallspetsarna är mjukt formade och passar till all form av pressurarbete, Röd Jaspis, Förstenat trä och Aventurin för att nämna några helt fantastiska material att samarbeta med.


145301-15

Tag plats! En lugn avkopplande stund med varma oljor och mjuk musik. När gav du dig det sist?

145301-13

Ett annat arbetsredskap jag använder mig av är Balansbollar. I Utbildningen och Träningen "Equilateralteknik och Terapi får eleven lära sig och kunden träna på att skapa balans genom att dels finna sitt center och dels i olika former hålla kvar fokus i sitt center.

Denna formen av träning är bra för vem som helst som vill stärka upp sin rygg och bli mer liksidig.

Equilateralträning förekommer också i ridning där jag instruerar eleven att finna först sitt eget center, hästens center sedan det gemensamma centret och därifrån lära sig att styra hästen med minimala hjälper.

Balansbollen är ett utmärkt redskap som räcker långt och länge för basic grundträning och i vissa fall också upp till avancerade rörelser, även i styrketräning.

Har du ingen balansboll hemma? Skaffa en :-) 10 minuter om dagen räcker för att stärka upp din Bålstabilitet och för att hjälpa dig bli mer liksidig! Tänk på bara att inte köpa den billiga modellen, de exploderar oftast efter ett tag, samt, anpassad storlek är viktigt, bollen måste passa dig.

Idag blir det sol! Vad ska du göra för ditt välbrfinnande idag?

Kommentarer
Postat av: Kurt

SNUTTEGULL

2007-05-02 @ 20:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback