Stort bli litet

Men dyrt kommer också att bli bra mycket billigare. Ytan krymper och det är väl där mina farhågor kommer in. Hur i helvete ska det gå.

Hur ska det fungera, hur ska jag kunna andas. Var ska jag frigöra utrymme (Säg inte på insidan för då blir det ett nackskott) ..så..Hur ska jag frigöra utrymme för mitt nödvändiga svängrum?

Jag tar plats!  Massor!!

Jag behöver ...kunna måla någonstans, teckna, slänga mina bilder omkring mig och stapla mina böcker både här och där.

Mina möbler! Hur väljer man bort en byrå och säger, nej men tyvärr, alltså, tack för trogen tjänst, men nu åker du ut på Blocket.se

Hemska tanke. Det går bara inte.

Och för att inte tala om soffan.

Den plats min soffa inte kan komma in på, dit kommer inte jag heller.

Jag har 4 köksbord. Hur väljer man bort?

Jag behöver YTA....Frihet i boendet, jag vill känna mig som UTOMHUS även om jag är inomhus. En bra arbetsplats, en STOR arbetsplats är nödvändigt, ett KÖK som inspirerar, jag behöver ett vackert kök!

Ja det är väl klart att det är YTLIGT men det skiter jag i för sådan är jag.

Så, Sovrum då, det kan vara litet, hellre litet så att endast få saker får plats, här vill jag ha enkelhet och helst ingen elektricitet, mörkt, dovt.

Vardagsrum, sal, ja alltså...jag vill ju helst ha minst två, så..här gäller det att kompromissa, då det oftast inte ingår TVÅ JÄVLA rum till att umgås i, så..här ska man då vänja sig vid att dela vardagsrum med sina gäster. Annars är jag egoist nog att gilla att ha mitt eget som ingen annan kommer in i.

Nåja. Det kunde varit värre.

Moa måste ju ha ett eget rum såklart, ett ljust och fint Prinsessrum. Då är vi uppe i....*räkna* 4 rum och jag är inte ens klar än...jag vill ju ha ett behandlingsrum/Träningsrum också. Hm.

Vågar jag pipa fram att Milda också vill ha ett eget rum? Vill vill hon ju men ok...det kan jag leva utan..jag får helt enkelt framföra det fint till henne.

och så var det det där med Gästrum...suck...jag behöver det, verkligen, men...det kan jag glömma...en lägenhet på 6-7 rum kan jag drömma om, om jag inte vill flytta till Norrland, och det vill jag inte, inte ens till Landskrona, om jag så ville hade jag haft en lägenhet på studs, fattar inte, där finns ju hur mycket ledigt som helst!

Lund, Trelleborg eller Ystad. Dessa städer är de jag tittar mig omkring i, såklart, varför göra det lätt för sig?

Lund ligger väl längst ner på listan, både på grund av möjligheterna samt...tja, vad ska vi där och göra.

Ystad ligger etta, på topp. Jag Älskar Ystad, precis som Moa, här vill vi bo!

Trelleborg är en dubbel känsla, här finns de flesta som jag bryr mig om, min familj, vänner, Julia, men också, det känns som att backa bandet 9457587 steg om jag flyttar tillbaka igen.

Så...om jag snubblar över ett boende med MÅNGA rum, fin atmosfär och FRIHET så tar jag det direkt...oavsett Skånsk Stad (Nej inte Landskrona !!! )  Och INTE Kristianstad!! Här har jag varit så det räcker. Blir illamående bara jag tänker på den staden.

I övrigt...blir det nog att Kompromissa som satan och ha en god Fokus på vad det ska bli.

Så..ja detta betyder, att flytt ska bli av, från detta Paradis...som jag känner så otroligt mycket för, men inte ens jag kan trolla tillräckligt mycket för att fortsätta denna drömmen, så faktum kvarstår, vi ska flytta.





Kommentarer
Postat av: M

varför ska du flytta ??

2007-03-17 @ 09:01:08
Postat av: Anonym

varför ska du flytta ??

2007-03-17 @ 09:01:12
Postat av: Carola

För att jag vill omprioritera lite i mitt liv.

2007-03-17 @ 10:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback