4:e dagen

Eller...natten till..

Sjuk...hög feber så jag har yrat...frysit..varit för varm..suttit uppe..snurrat...försökt sova, sovit djupare än jag vet inte vad.

Ont i lungorna och nacke, axlar och huvud.

Blä.


Svårt att samla tankar och ordföljd, svårt att koncentrera mig, något ska ut, fram, bort.

Aqua Aura...en fantastisk sten, den hänger runt min hals men det var nära jag slet bort den i natt. Har fått rena den i 4 omgångar och jag är helt röd på huden där den hänger.


När jag kom in i C:s butik igår så gick jag rakt fram till den...den bara hängde där i en inramning av silver....jag ignorerade den och tittade vidare, jag visste att jag måste ha en ljusblå sten för mitt halschakra, jag visste att valet var enkelt men jag blundade ändå för den vackraste som hängde där..

C sa efter en stund, men..varför inte denna? Och höll fram just den, en pentagramslipad Aqua Aura av bästa kvalitet, jo.,.sa jag...ngt flyktigt..det var ju den jag ville ha från början...

C himlade med ögonen och skrattade..vad är det du lär ut till alla andra?

Så, jag köpte den, samt en silverkedja..som ser anskrämligt ny ut, silver SKA vara halvsvart för att vara snyggt, men nu hänger det runt min hals och jag hatar det.

Den har bränt på huden, det har kliat och det är inte alls behagligt, men, jag kämpar på.

Blå Chakrat står för kommunikation och i den delen av livsprocessen som är just nu är det tydligten blått som är betydelsefullt, KOMMUNIKATION...verbal kommunikation, att tala och bli talad till.

Kul

Nej inte alltid.

Jag somnade i alla fall med halsbandet på och jag var NÄRA, mkt nära att bara slita av det flera ggr i natt men jag stod ut, och nu är jag sjukare än någonsin, febern har satt klorna i mig och de drömmar och bilder som kommit upp i natt är så sjukt, svart, äckligt och vansinnigt att jag vill bara tvätta bort det med Saltsyra.


4:e dagen idag, mkt praktiskt arbete, så även för mig.


Halsbandet får hänga kvar, just i denna stund känns det ganska lugnt, jag kan tom. tycka att det är ganska snyggt.


Mycket annat blått har kommit upp, många gamla minnen och många aha. Mkt som vill lägga sig på plats...tydligen smyger det med en rädsla för vad som komma ska när jag börjar rota i det, såklart är jag nyfiken, men jag orkar inte hur mkt som helst, fysiskt är jag OFF. Borta, AV.


Mentalt är jag PÅ.....


Själsligt...är jag sårad.






 


Kommentarer
Postat av: Mie

*ger en absolut välment spark där bak till Carola*

2007-05-31 @ 15:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback