Dagen igår

Kan egentligen bara beskrivas med ett ord.




HEMSK




Men av alla anledningar var det ändå det operativa ingreppet som skedde här det värsta.

Hur vi, Människan, kan styra över liv och död, fint och fult samt ja eller nej.

Igår blev det ett nej. ett rungande NEJ som hördes, tror jag, ända ut till våra planetvänner.



Så hemskt, så tragiskt så ledsamt.

Jag grät i kapp med duschen, inte ett dugg över förlorat värde, pengar är bara energi och mår jag bra är jag full av energi, så .....det är för ytligt att säga så, men visst, logiskt sett...visst...det handlar ju om en del.

Nej, jag tänker på självständighet, personlighet samt glans.

Glan som i uppvisande och talang.

Hur jag som Människa kan ha rätt att förändra någon annans personlighet.


Fy fan kan man ju säga. Och det gör jag.

Ja jag var ledsen igår, utmattad av mina känslostormar som jag försökte hålla i shack på insidan, och alla andra liv som vi råder över, barn, hundar och katter.

Övermäktigt blev det och egentligen är det  men idag är det dagen efter och idag kan jag i alla fall andas, trycket är borta, tårarna slut och ny dag ska tas om hand.

Glad är jag som har mina käraste omkring mig, det är en rikedom i sig.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kan nog bara säga...nej, dela ut, en bamsekram.

2007-05-13 @ 07:46:40
Postat av: Lina

har inget vettigt att säga.
Vill bara skicka en tanke.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback