Förändringar

Så...det var så det skulle vara....det var ju det jag ville...precis...Självständighet...men att det gick att genomföra..det var just den biten jag inte trodde på och det var väl just den biten som jag skulle genomgå för att förstå att JAG KAN SJÄLV.

H var en stor stor hjälp, hon frågade mig i förrgår kväll..VA? MEN VAD VILL DU DÅ?

Dagen efter, såsom igår så ramlar den in, lägenheten som jag väntat på, och jag bara ler, för någonstans i denna soppan finns ju alla svaren, och jag VET ju att jag KAN egentligen, det har bara varit lite rörigt i mitt lilla huvud den senaste tiden.

Nej den kanske inte är perfekt placerad, eller det kanske precis är vad den är? Rätt placerad i detta mönster, detta livet, men också geografiskt, jag är övertygad om att jag kommer att finna ut en hel del fördelar.

Nu är det alltså flytt som gäller, det känns som ett "Äntligen" att äntligen kunna säga, NU SÅ!

Och allt annat då...hm....jo...det finns en hel del att avhandla, men det håller jag på min insida, avverkar bit för bit och släpper ut det efter hand, jag måste förstå och jag måste inse, jag måste gå igenom och jag måste SE vad och varför vissa människor, händelser och situationer väcker så starka känslor i mig, man kan väl säga, det är ganska spännande att leva...hm...

Det är bara så intressant att KUNNA ta ett steg till sidan och studera de olika händelseförloppen, de olika mötena, som väcker mer eller mindre starka reaktioner.

Men....det är ju inte det "Röda året" för ingenting, eller hur.

Hunden. Han är kul han, det tog två dagar så var vi inne i de gamla rutinerna, han känner ju mig väl, han ligger blickstill tills jag ordnat och donat med allt mitt, han visar inte på en min hur kissnödig han egentligen är...Söte Göte...han vet att Mattes kaffe är nummer ett, allt annat kan glömmas bort tills det är avklarat.
Han har klarat uppbrott, avbrott och Vårt Möte jättebra, fast igår bröt han tyvärr ihop, jag behandlade en klient och H skulle bara köra över till grannen, Med Texas i bilen höll det på att ta ände med en katastrof,

"KÖRA IFRÅN MIN MATTE, SOM JAG ÄNTLIGEN FÅTT TILLBAKA, GLÖM DET!!!!"

Så det var pussekalas när jag kom ut och han såg att jag faktiskt var kvar.

Inte lätt med alla de turerna han genomlevt, men nu är han hos mig, oss, för att stanna.

Han är så söt här på kursen, det är 2 st. miiinidvärghundar här, de skäller konstant på honom och morrar, han bara ligger och tittar på dem och viftar på svansen, jag måste tillstå att säga att det SER lite kul ut, hans huvud är STÖRRE än den minsta hunden i sin helhet *s*

Men han är snällheten själv och allt går så bra.

SAKNAD

Ja den är som vanligt närvarande, något som känns, gör ont, bränner men samtidigt ger mig så mkt lycka att jag vet inte hur....hur hantera överflöd, detta överflöd som ja, jag ju förvisso bett om men när det väl kom, kom som ett vulkanutbrott.

Hur hantera att få LOV att känna sig så Lycklig?

OTROLIG fantastisk STOR känsla.



CBT

Ibland fullkomligt HATAR jag min egen kreation, mitt skapade verk som växer och växer och berör alltfler individer. I processen kan allt komma fram och gör så också.

Jag lider i mina egna plågor, fysiska och mentala och för varje gång, varje ny utbildning genomgår jag såklart, såklart såklart OCKSÅ den där förbannade jävla smärtan som innebär höjning, förhöjning, rening och avskalning, NYTT NYTT OCH nytt jävla skit som kommer upp till ytan....

Gammalt som skalas av, gammalt som ska bort, vänner som visar sig vara ovänner, situationer som försvinner, beteenden som förändras, möten som sargar och sårar och försvårar men i sin ände lättar upp....

Men i grunden så är det ju LIVET

LIVET som visar sig och som säger...

Processen går mot sitt mål och målet betyder att vara hel

ren

fri

Fri ifrån det som tynger samt full av den lycka du förtjänar

Men fy för i helvete att gå igenom det, om och om igen.

Lungorna spränger, värker och rosslar, för varje smärtande andetag tänker jag,

vad är det för fel att jobba på Ica?


I nästa andetag tänker jag.

OK...

NU samlar jag mina tankar och tänker ...Lungor....

Betyder

Mentalt

Betyder

metall

Betyder Ländrygg

Betyder Mentalt (Igen)

Betyder..hårt kallt stål

som måste smältas

av värme

och ju mer värme jag får till mig

desto mer smälter mina blockeringar

och nu...i mitt rosslande nysande frysande och smärtande tillstånd, (Förlåt jag glömde HOSTANDE)

sÅ UPPTÄCKER JAG

JA...DET ÄR JU JUST SÅ

Jag smälter!

Elden gör sin verkan, Värmen med sitt Hjärta..smälter mig och hjälper mig att lösa upp allt det gamla, alla gamla äckliga minnen som bara ska bort bort bort.

Men det gör ONT.

Precis som det ska.

I denna processen vi kallar livet, på väg mot målet vi kallar ljuset, och vet ni vad!

Ljuset, har jag upptäckt, kan man finna också i det LIVS LEVANDE LIVET!

Inget jag visste men nu vet jag det så nu säger jag det!

Nej jag menar inte det ljuset du släpper in när du öppnar dina persienner på morgonen...jag menar det

LJUSET

Som vräker omkull dig och det LJUSET som omfamnar dig och håller dig och trycker dig och aldrig släpper dig...

Det Ljuset....som du väntat på för alltid.

Men det gör ONT och såklart måste jag få gnälla lite, vad vore livet annars, såklart måste jag få lida lite, hur skulle jag annars kunna jämföra?

Men också såklart så njuter jag av varenda sekund som det bereds en ny dag, en ny stund, en ny sekund för mig att ta del av

Och jag säger TACK

TACK!

Till alla som medverkar, spelar och rör sig på och över min scen, det är av er jag lär mig, om livet jag lever.

3:e dagen på CBT.

Phu.

Idag blir det tufft. Igen.


Kommentarer
Postat av: Eve

Vilken härlig blogg du har! Jättehärlig att drömma sig in i ;) Lycka till med allt! Kramar!

Postat av: Mie

Ja du vännen, *skrattar lite* förändringar... Jobbiga..
Men du har öppnat ögonen hoppas jag???*ler*

2007-05-30 @ 07:28:55
Postat av: Annica

Har inte du insett varför du har dina utbildningar av alla möjliga slag?
Och varför dom varierar så i sitt innehåll?
*jag vet jag vet ..pilutta dig* :D
Nu får du fundera ett tag så ska jag berätta sen !

2007-05-30 @ 14:18:33
Postat av: Mie

Men Annica, viska till mej!!Jag är skitnyfiken ju!!!*ler*

2007-05-30 @ 18:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback