Resa

Vilka resor man än genomför kan det vara både upp och ner, än är det hit och än är det dit.

Resor kan vara Livsresor eller fysiska, alltså sådana som faktiskt gör att man tar sig från punkt A till B.

Senaste resan var sådan. Från en stad till en annan.

Med hund.

Hemskt.

Hunden är stor, han väger nära 50 kg.

Om och när man beställer biljett för att kunna resa med hund förväntar man sig att också..faktiskt kunna..resa med hund.

Eller?

Hur konduktören behandlade mig och hunden ska vi inte gå in djupare på, jag säger bara

SJ SJ gamle vän....

Suck.

Jag förolämpades, idiotförklarades och hunden blev sparkad minst 2 ggr med vilje.

Hunden i sig är det snällaste som finns, även om han både ser grotesk och skräckinjagande ut, så skulle han aldrig göra något eller göra någon illa...

Ledsamt måste jag säga, men jag fick rådet att anmäla händelsen av SJ :s kundtjänst, de var helt förbluffade över min story.

En annan del av min resa är sorg. Sorg och Saknad som samtidigt är så färgat av Kärlek, lycka och glädje att jag blir helt varm bara jag tänker på det.

Lyckliga jag.

Ledsna jag.

Ensamma jag.

många minuter är det...blir det...som känns sådär extralånga och uttänjda och som plågar mig. Så det svider.

Men men

Hunden är en gammal bekant, en bekant som jag saknat massor och som äntligen tagit plats i familjen igen. Han blev superglad när han fick möta mig igen och det var verkligen ömsesidigt.

I morse var vi och badade, precis som han älskar, han är världens blötdjur, tyvärr tycker tråkiga matte att det räcker med en gång om dagen annars hade han gladeligen hoppat i plurret nu genast igen.

Gruppen är bra här, nyfikna, analyserande och ordentligt blandad, bra! det ger kvalitet.

Dax för långrunda med bushund ...


A? Jag har hört att vi ska göra något kul på Lördag...*s*.....det ser jag fram emot


:D


Kommentarer
Postat av: Annica

Klart vi ska!
Tro inte att du kan smita undan nu haha

2007-05-28 @ 21:46:47
Postat av: Mie

Kram till dej C!
Har meddelande till dej. Tar det annan väg.
Njut av stället du är på och ge Annica en bamsekram från mej!!

2007-05-29 @ 07:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback