Dialekter

Sjukt så snabbt det svänger.

Jag talar om dialekter.

Jag hinner inte lämna perrongen i Malmö City förrän det kommer över mig..

Jag är på väg till KÄLMAR


Jodå, rätt så.


KÄLMAR.

SEN är det kört, sångerna i mitt huvud, texten jag skriver och allt skit jag sms:ar iväg, allt är på                       KÄLMAR-dialekt.


Man blir ju rädd.


Men nu dröjer det innan nästa gång, och vad var det läge att säga nu då?

Jo

God Jul och Gott nytt år.

Jisses.


Är det konstigt att ,man blir gammal fort.



Den förklädda Alligatorn som tagit över våra liv fortsätter härja, han tom. ordnade en delikat välspriden doft lagom till desserten på vår middagsbjudning igår.

"Han är nästan rumsren" ylade jag mellan attackerna av stolthet och fördom.


"Vad är det som stinker" ? Var plötsligt det vi alla undrade över och jodå, såklart, vad annars.



INTE BARA PÅ ETT STÄLLE


Utan under skor, utspritt på mattor, golv och strumpor.



KUL.




Någon som vill ha mer Kaffe?






*






Idag är det Julskyltning, och på tag om det, så skyltar SKEÅNE med sitt finaste, vårt traditionella Landskapsväder som alltid så troget infinner sig.

PISSREGN.



"Ska vi gå en runda på stan" ?

Eh nej, skulle inte tro det.

Vad är det för fel på att sitta med benen uppdragana INOMHUS i soffan i VÄRME och bara mysa?



Shoppa kan man göra närsomhelst och glögg kan jag dricka här.



Det är massor nu.

(Har ni hör det förr)


Kursmaterial som ska bli klart, skickas iväg samt allt som ska packas.


Ser ni en förvirrad svarthårig skåning på väg genom Sverige med två Hundar varav en söt på släp, nästa helg, är det bara jag, och ja, fråga gärna om jag vill ha bärhjälp.




*


Kommentarer
Postat av: Annica

Nästa helg är jag ledig *NJUTA*
och vi kommer så gärna och hjälper dig!
Du har numret och det är bara att ringa när som helst!

Kramkalas/Annica

2007-11-25 @ 13:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback