Förmiddagsfundering

Varför lägger man energi på saker och situationer som man, instinktivt, VET inte kommer att fungera ändå?

Varför är människan så dum?

Varför upprepas mönster, stora som små, hur svårt KAN det vara att klippa av en tråd?

OCH


När vi blandar in ÄRLIGHET

Som är en så viktig beståndsdel i det Vi kallar livet

när inte det, grundstenen till allt respekteras, hålls samman, används, nyttjas...


Hur ska man då kunna förvänta sig


FORTSATT GEMENSAMHET?


Och vad betyder egentligen gemensamhet?


Jag hade en lite väl rosa period där ett tag, trodde mig förstått innebörden men ack så fel jag hade. IGEN.


Gemensamhet är en av de stora Illusionerna, den som skrattar störst, rakt upp i ditt ansikte när den väl visar sitt sanna jag..

Handlar det

Om inget annat

ÄN


ENSAMHET.





Just det.





Precis så är det.




Men jag måste inflika i den tråkiga insikten, något väldigt positivt och bra




Jag FÖREDRAR ensamhet framför lögner, Illusioner och spel, masker och tillgjordhet.




Jag trivs bäst utan.



Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback