Morgonstund har guld i mun

Idag såg jag hur lilla dottern vuxit....och tankarna vandrade till stora dottern.

Inte bara för Hundskrällets attack igår, utan för det hon gör och är nu.

Tänk..som man brukar säga...vad tiden går!


Stora dottern som inte ens bor hemma längre och lilla som vuxit sig synbart lång bara den senaste månaden, kommer och läser upp en text som HON författat, och då minna jag orden hon sa igår...

Mamma...nu har jag bestämt mig för att bli författare som du, ,,,,,  Och så berättade hon om sitt första Manus som hon redan hade full koll på när och hur det skulle ges ut, men det kunde ju vara snällt om jag kunde tänka mig att korrläsa det för jag är ju van vid sånt...


Rörd


Blir jag..

När jag ser hur mina fina flickor växer

Skapar


Självständiga individuella val

men ändå

håller kvar vid mamma/dottergrejen pga: sin ålder (?) _MAMMA JAG VILL BLI SOM DU_

Det är smickrande, ärofyllt och Fantastiskt på samma gång...


Man blir aldrig den mamma som man ville bli, men kanske kan man bli den mamma som är bäst för sina barn.


Det borde räcka länge.




Dagens tankar går till Lina. Tänk Lina. är det inte en gåva? men jag måste ändå le och tänka lite tillbaka i tiden...på olika händelser.....jag skulle inte tro det då, tänka mig det då...*skratta*


Andra tanken till jenny...en ny energi smög sig in och vände upp och ner på hela tillvaron...jag VET att nu....blir det bra...och jag har samma ord till dig som ovan......tänk att det var HIT.....

Till denna punkt vi leddes...det visste vi inte då...där vi befann oss i det skedet som ändå, verkligen hade sina ljusa stunder.

(Erkänn att ni saknar Matsal Lind)

Andra tankar finns.....det väldigt många av....nära och kära, Jul och snart nytt år.


Jag har ett samtal att ringa, det är högst aktuellt, jag vet att du läser här och nej jag har inte glömt, inte ens förträngt, bara samlat mod.



Kram till de som behöver det idag.


Ps. Jag är Världens lyckligaste kvinna.

Kommentarer
Postat av: Lina

Livet tar så kraftiga vändningar ibland att det är svårt att hänga med. För bara ett år sedan fanns det massor med saker jag sa att jag aldrig i hela mitt liv skulle göra, en av dem var att bli mamma. T.o.m dagen innan jag plusade på graviditetstestet var jag tvärsäker, jag skulle aldrig bli mamma, jag ville inte!

Men nu... jag ler som ett fån bara jag tittar på henne, tänker på henne! Hon är den dyraste skatten, det är obegripligt hur man kan älska någon så högt.

och du... jag drömmer fortfarande om din morotssoppa! Hälsa familjen, och ge Moa en extra kram ifrån mig.

KRAM!

Postat av: Jenny

Ja, vem trodde att livet skulle bli så här...

....bra!

*mållös*

Nu händer det saker...

2007-11-16 @ 20:10:25
Postat av: pilla

Tänker detsamma med mina barn tiden har runnit iväg,, man har ästan svårt att acceptera att dom blir större ibland :) titta gära in hos mig o kommentera.. kram...

2007-11-17 @ 18:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback