Tisdag morgon

Fortfarande varmt ute, känns på ett sätt ganska skönt att kunna bevittna de segdragna, hoppfulla uteserveringarnas sista kamp före snön, men det funkar! de lever! ..

Och som nu på morgonen...folk på väg till arbetet, stannar fortfarande upp och pratar med varandra, tar sin tid, kylan har inte infunnit sig än, och det är underbart.

Jag tänker på rikedom idag.


Rikedom som i släkt och vänner. Familj och anhöriga.

Hur viktigt är det att ha någon? Samhörighet? Gemenskap?

Den tråd jag sydde med för att om och om igen sy mitt lapptäcke av erfarenheter, upplevelser och situationer, för att förlåta, hålla kvar spillror och för att visa att JAG i alla fall FÖRLÅTIT för allt som varit, den tråden sprack.,

Kanske lika bra det.

Att hålla gemenskap för att hålla hov är för mig av inget intresse.

Är ENSAMHET självvalt respekteras det, om det nu var VÄRT att njutningsfullt få KASTA sig ur fraser, tankar och ord...så varsågod, väl bekomme. Hoppas det kändes bra. Att äntligen få kräka av sig allt som lagrats.


Ni där ute....ni som läser och ja, alla ni andra.

Ta hand om er familj, var rädda om varandra, visa hänsyn och respekt och kom ihåg....



INGEN ÄR PERFEKT.


Minst av allt jag.


Men jag gör så gott jag kan..

Lär mig av livet och LIVET....

Ja...det har ju inte alltid varit så lätt.




Man får göra det bästa av allt, det är det viktigaste.





JAG önskar alla en SKÖN Tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback