Uppåt

Mot snön idag...jag som undvikit den så länge, inte ens förra vintern prickade jag in en endaste snödag, trots Österrikevistelse då och då.

Men idag åker jag, rakt mot den.


Snö är vackert, men det är också en massa annat, och det står inte på min lista av mys kan jag säga.

Dagens tankar är säkert en upprepning, en återanvändning av en formula som ej avlägsnar sig från mitt sinne.

Det återkommande ordet är Respekt.


Hur använda det och hur förtjäna det, hur förstå dess innebörd.


Ett annat ord är Trygghet, tänk vad FEL det kan bli när man i en kombination tror sig veta dessa två ords innebörd och börjar agera utifrån sin tro som är helt fel.


Precis


Det fungerar inte så bra då.


Alla agerar vi såklart utifrån våra egna perspektiv och liv, görande och erfarenheter, men snälla...kan den FRIA individen få lov att ge uttryck, få säga..STOPP! Du har fel om mig!

Din tolkning är ej den sanna bilden av vad jag känner och är!

DET vore en respekt, en form av trygghet, ett varande att stå ut med och ett liv att leva i om så vore.


Men



Nu är det inte så


Därför blir det inte si heler.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback