Fakta om tortyr

Tycker det är intressant att läsa om olika och diverse sätt att störa sinne och kropp på, dels för mitt yrke och dels för att se hur kroppen och huvudet egentligen hänger ihop.

Störd nattsömn är tex. ett väldigt vanligt problem och skapar mer problem än vad jag visste.

Google är bra att ha och här är lite utdrag från vad jag fann.


*Konsekvenser av sömnbrist.

Vanliga symptom vid sömnbrist är trötthet, irratibilitet, sömnighet, nedstämdhet,muskelspänningar och huvudvärk. Sömnbrist har negativa effekter på immunförsvaret och försämrar förmågan att läka, sömnbrist kan också öka infektionskänslighet.

Otillräcklig sömn kan orskapa depression, humörsvängningar och ångest.*

Man läser på google, sida upp och sida ner om Avbruten sömn som en av de värsta tortyrmetoderna..

Tror jag det.






VEM I HELVETE




skulle stå ut med at få sin sömn avbruten flertalet gånger, OME ENS EN GÅNG!!!???




Det är ovärdigt och omänskligt.



INGET JAG KLARAR AV ENS EN ENDASTE GÅNG!



Men det kanske bara att vänja sig vid alla ljud...och oljud............som existerar i Stan.








 


Kommentarer
Postat av: Lina

Det är jättesvårt att vänja sig vid ljuden i stan. Jag vet hur du känner dig, jag sover så dåligt som jag aldrig gjort sedan vi flyttade. Men man ska tydligen vänja sig... någon gång.

Stor kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback