Karusell

Jag vill stoppa karusellen, som svindlande rasar runt i mitt lilla huvud, som fartfyllt låter mig ta del av dagars innehåll och ger mig insikt utsikt och för avsikt låter mig komma framåt..

Men

Jag hinner inte alltid med


att förstå vad som pågår

Och hur

Ska man då kunna

Ta till sig, låta alltet absorberas, förstås och inses...

När det bara snurrar vidare utan att fått en fast grund.

Jag vet att det är livet som passerar, jag vet att jag borde hålla fast, hänga kvar och bara njuta..

Men jag vill se, förstå och SEN låta gå..när det visat sig att jag VET..vad det handlar om...

Livet


Som är så skört samtidigt så tufft samtidigt så vist..

För det är ju så

Att livet visar mig hela tiden, ger mig små hintar eller för den delen, ganska så stora sådana...

Inte alltid av bekväm karaktär

Och det är just det, just här

Som jag befinner mig nu i mina tankar..

Bekvämt..

Jag önskar mig bekvämt, jag önskar mig lugnt, jag önskar mig skönt....kom LIV och ge mig detta! Låt mig vara värd just det, stoppa den vrålande karusellen som endast fräter sönder, tar hål och gör mig ont,

Ge mig det mjuka vaggande gungande omhändertagande

Så lovar jag

Att jag ska förstå

LIVET.


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag tycker att det verkar som du skulle behöva stanna upp och se att livet är det vi lever just nu. Tyvärr
så går det så fort att man ibland måste använda bromsen.

Postat av: Carola

Bromsen...hm..
Kloka ord det där.
Tack!
:-)

2007-10-02 @ 20:50:12
Postat av: Prosit

Om du vill så kan du hålla mig i handen, så hjälper jag dig bromsa....
Vet hur det känns när allt rullar ifrån en sådär. Själv har jag så mycket i skallen att jag mest står still nu, fast jag skulle behöva knata på.
Så om vi kombinerar, då borde båda två få rätt fart!
kram på dig!

2007-10-03 @ 10:25:14
URL: http://prosit.bloggagratis.se
Postat av: Lotta

Jag kan varmt rekomendera mindfulness (medveten närvaro). Jag började använda mig av detta för några månader sen. Kan väl inte skryta med att jag har stoppat karusellen helt, men åtminstone har den saktat ner betydligt.
Mindfulness-meditation är ett suveränt sätt att träna sig på att vara HÄR OCH NU - och inte tillbringa tiden med att grubbla på det förflutna eller oroa sig för framtiden. Mindfulness baseras också på ett icke-dömande synsätt, vilket tilltalar mig jättemycket.

2007-10-03 @ 18:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback