När rädslor försvinner

När dom bara mattas av en efter en..när tryggheten ersätter de brännande svidande tårarna som jag burit så länge, när bitar faller och intager sin plats,när band så starka blir ännu starkare, mer förankrad, när gemenskap lägger sig som bomull kring hjärtat, när läppar möts och elden är konstant, när huden längtar för evigt och ögonen söker i varenda dammkorn, spår efter dig.

När rädslor försvinner, rinner av mig och dör bort, för att aldrig mera återuppstå, när stjärnor inte längre bara är stjärnor utan mål jag kan nå, tillsammans, med dig. När Ovanpå betyder Harmoni och undertill balans, när linjer så krokiga slätas ut till ett skratt, när månen som lyser, lyser för oss, gemensamt för altid i alla dessa dagar, som bara består av lugnet som sluter sig..

När Rädslor inte längre känns igen, inte föjs upp, inte analyseras, bara städas ut, bort, väck, när kyssar med tårar är positiva fina och varma, när ångest är borta och kunskap om livet, det riktiga livet så som det ÄR tar plats i mitt hjärta, när själen följer i varje steg, när själen följer i varje blick, i varje andetag och åt vilken sträcka som helst, När jag känner dig nära trots hundratals mil, när färden..

När färden ,med rädslor har ersatts

Av färden med kärlek som är djup trygg och rotad...

När rädslor dör, begravs och glöms bort...verkligen glöms och göms för att aldrig, något århundrade som helst, återuppstå..

När elden som brinner renat det negativa..när jag kan se det i dina ögon, ...just dina ögon..som alltid är öppna, klara och för mig att läsa, se och märka..

Att rädslorna försvinner för det finns inte längre anledning..

Att spara på att känna på att lida av

Ensamhet smärta och sorg, det finns inte längre någon anledning att känna efter hur jag mår för jag vet...och jag vet att du vet!

Så när det bara är jag kvar, och jag fortfarande står upp...med dig vid min sida, så kan jag stå så..för alltid,,,för det du ser är min själ och allt vad jag är och du ser hur de försvinner..du märker min trygghet..du anar nog också en starkare samhörighet..för varje dag som går.

Just därför detta...just för att det kan ske och ta plats..just för att du är du och möter mig a allt detta här, allt det som sker, med din nakna öppna ärlighet i allt vad du ger,när rädslorna inte längre får plats för du fyller mig med kärlek..

För att jag såg det i dina ögon den där dagen, för att jag visste det från dina ord innan dess..För at jag känner  av dig sedan länge men inte har mött dig, för att jag väntat i liv, efter liv och äntligen kom du, för att jag inte hade rum elLer plats för någon annan på det viset, som du tagit plats och tagit dig in, i hela mitt jag, för att jag visste direkt att du var den jag längat, längtat och sökt efter, just bara därför...för att rädslorna ej längre kan ta över..

För att din famn fanns där från första dagen, din kind och dina läppar, som tryggt sa, här kan du få ro, här finns jag för dig,

Jag visste det väl. mycket väl och jag jag har känt så för alltid, men rätt tid ska vara rätt plats och rätt dag ska falla på rätt datum.

Man kan kalla det mycket, som Koordination, symmetri, harmoni och balans, man kan kalla det precis vad som helst, men man kan också kalla det för




KÄRLEK !


Kommentarer
Postat av: Jag

......ord till svar? Finnes ej.
Det enklaste svaret är det finaste och längsta svaret...

KÄRLEK!

Älskar dig!

/S

2007-10-25 @ 10:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback