Dagarnas färger

När jag var liten myntadeds det, av någon anledning, en färgstruktur gällande veckans dagar i mig.

Veckans dagar är alltså inte bara namn och avdelning uppdelning något schematiskt gällande, nej, veckans dagar är belagda med färg, samt olika nyanser beroende på dagens gällande tid.


Måndag är RÖD. Ibland till och med Gult OrangeRÖD.


Tisdag är Beige, ibland åt det cremiga vaniljgula hållet.


Onsdag är Orange mot det bruna hållet.


Torsdag är Mörkbrun med inslag av violett eller Bordeux ibland.


Fredag är Grå.


Lördag är blå, oftast ljus i sin nyans.


Söndag är Gul, inte som Tisdagen, varmare, bredare nyans men ändå med skiftning av Beige.


Detta har hållt i sig och om någon nämner en dag för mg, är det färgen jag ser först.


Varför?


Ja svara på det den som kan.





Vilka färger är dina veckodagar?

Kommentarer
Postat av: Lina

Det är söndag idag, så det är alldeles perfekt att känna av under en vecka. :-)



Jag återkommer nästa söndag och ser om jag kan komma med något vettigt.

2008-08-03 @ 19:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback