Ett annat land

På mitt kanske lite naiva sätt vill jag tro det.

Det finns ett annat land.

Ett land vi kommer till

När vi lämnar detta.

I det landet finns inget ont.

I det landet mår vi alla bra.

I det landet kan vi vara och vänta

Vänta tills våra nära och kära återförenas med oss.

Jag vill tro så, även om jag innerst inne vet att strukturen är lite annorlunda

Vill jag hålla fast vid min barndoms saga

Att där, just där, har ingen ont, ingen är sjuk och inga krig finns




Idag tänder jag ett ljus


och jag kan bara hoppas


Att ljuset leder Dig 


Till landet bortanför


Där du kan vara frisk


Och möta alla dom du saknat


Och vänta på, alla de som nu saknar dig.


Som jag redan skrivit en gång idag..





När ord inte är nog, vad säger man då?




Kommentarer
Postat av: Wynja

Det räcker med att bara VARA, att finnas till och inte skygga för den som mist någon Kär. Ljus//Wynja

Postat av: Emelie

Kan inte tystnad också vara väl så talande?

Ibland räcker det att bara finnas där.

Bredvid. Liksom.

2008-08-14 @ 15:13:53
URL: http://petracharlotte.blogg.se/
Postat av: Mie

Kan bara stämma in i Wynjas ord.

Bara en närhet kan räcka en bit på väg.

2008-08-14 @ 16:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback