Hur gör man?

Hur gör man?


När någon vill ha stöd men vägrar ta emot, när någon skriker hjälp men stöter bort en, någon har problem och vägrar inse det, när någon trycker ner när jag vill lyfta upp, när någon säger nej och ja och nej och sedan ja igen, hur gör man?


Hur gör man när allt man gör inte räknas, inte finns och inte tas emot men ändå krävs?

Hur klarar man pressen utifrån utan att sprängas inifrån?

Hur tolkar man ett ja till ett nej som betyder hjälp?

Vad betyder egentligen hjälp?

Hur gör man för att hjälpa någon som inte vill men desperat ber om det?

Hur sträcker man ut sina händer när händerna slås bort? Hur gör man för att hjälpa när hjälpen man kan ge, stödet som jag har, orden som jag säger inte duger?

Hur gör man då?

Hur gör man?

Hur gör man när man provat allt och inget blir, inget fungerar och inget, precis inget är fel trots att allt är helt fel?


Trots att allt är fel, och rätt finns men vägen dit är lång och krokig, hur gör man då? För att visa och få se?


För att få förståelse? För att själv förstå? Hur gör man? Om man inte vill ha hjälp, varför ber man då om det? Om man vill ha hjälp, varför nekar man det? Om man vill ha hjälp men inte ber och ändå får är det fel? Om man får hjälp utan att veta att man behöver hjälp varför säga nej? Hur gör man då?

Att finnas. Att vara. Och att bara visa. Jag är här.





Hur gör man?




Kommentarer
Postat av: Lina

Väntar!



Att känslomässigt slitas fram och tillbaka på det viset är inte hälsosamt, och även om man vill, vill, vill göra allt för de man tycker om så KAN man inte alltid.



Då klipper man av bandet, lämnar en sytråd, och väntar. Viljan måste komma till den man väntar på, då är tiden inne.

2008-08-25 @ 09:02:10
Postat av: Wynja

Det jag tänkte skriva är redan skrivet av Lina. :) I Ljus//Wynja


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback