ljus i mörker

gemenskap i ensamhet

Kärlek i ovänskap


Eller som en fin man skrev en gång:



Kom ihåg att Negativa känslor är lika viktiga som positiva i ett kärleksförhållande, det är detta som i länderna i öster kallas för Yin och Yang.

"




Kloka ord. Klok man.

Kärlek övervinner allt. Alla former av relationer läks om det är meningen så.


Att ta vara på det man har låter så enkelt. Men hur lite krävs inte egentligen?

Lite eftertänksamhet och att man bryr sig. Är medveten och nyfiken på vad man själv kan bidraga med.




Vilken relation skulle Ni vilja förbättra?




Ja jag sitter uppe sent. Många funderingar trängs på kontoret. En varm och skön dag har passerat, alla nöjda och glada. Edith ligger här vid min sida, det är snart dax för sista gnällingen innan sovdax. Men jag kan inte sova.


I morgon är en annan dag, en ny dag för nya funderingar, jag spar några tills dess.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback