Tisdag

Om jag drar ett kort idag.

Får jag upp.

INSPIRATION

Ordet inspiration är ett av mina favoritord, vad tycker Ni?

Det är med inspiration allt startar. Allt börjar.

Tanken tänks, viljan skapar, produkten blir till.

Utan Inspiration målar vi tomma tavlor.

Jag har mängder av olika saker i mitt liv som inspirerar mig, jag vågar påstå att allt positivt varje dag bidrager till mitt skapande, det inspirerar mig.

Även situationer kan inspirera.

Nya viktiga infallsvinklar.

Tankens kraft är total

Om jag är sann i mina tankar bidrager inspirationen som mest

om jag är halvsann i mina tankar, slapp, slö, likgiltig eller osann, skapar jag ej, då river jag ner.

Lite svart lite vitt

Men alltid sann

min tanke idag

är mer som en önskan

Att sanning alltid ska vara en av mina huvudinspiratörer

För att livet som bäst ska kunna byggas

i sanning med den jag är och det jag gör samt står för

Annars är det ju inte mycket lönt

att ens anstränga sig.

Dagens tanke är alltså.



Vem eller vad inspirerar dig?












Kommentarer
Postat av: Wynja

Skogen! Skogen inspirerar mig alltid! I Ljus//Wynja

Postat av: Maria

Fast det börjar väl med en dröm? Sen inspiration att förverkliga den?

2008-08-26 @ 12:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback