Moder Natur



När Moder natur talar...så är det för att skapa balans. Vi tar det som om det är något fel, såklart är det så, i våra liv.


För Moder natur är det såklart ej så..hon gör allt för att skapa och upprätthålla balansen, den balans som vi tror att vi, människor skapar, som i sig..egentligen är den högsta formen av obalans..annars skulle det inte behöva ske naurkatastrofer...som än en gång. ..för oss är en katastrof..men för vår Moder...ett sätt att skapa balans.


Ur kaos kommer balans..


Så är det..från svart till vitt.


Hur vi ska använda oss av det i vårt eget liv, hur vi ska integrera det för att lära oss om Naturens balans och hur vi ska balansera upp våra egna liv.


Jag måste säga..att jag välkomnade skalvet.


Varför?


Ytspänningen själsligt, sinnligt och kroppsligt ...strukturellt kosmiskt, socialt, universellt, på alla vis har varit fruktansvärt jobbig den senaste tiden, kanske till och med det senaste året.


All spänning som byggts upp påverkar alla individer på olika sätt och ja, spänningen i luftrummet har vi alla känt av men det har visat sig som en lätt irritation till ren aggressivitet.

Jag kan bara tala för mig själv men jag tror att vi alla har känt av det.


Och..välkommen till det gula året, vilket inträde va?!


Det gula året har trätt in, det är ingen tvekan om saken, året då styrkan ska stärkas, men också året då vi ska känna igen vår egen styrka mer, såklart, då måste ju ytspänningen bort.


Moder natur är här, fysiskt endimensionellt, vi har mest varit påverkade tvådimensionellt, sinnligt, vilket kommer att ge avtryck för alltid, tredimensionellt, själsligt.


Jordbävningen kommer att medföra mer än ett skapande av balans, mycket släpps lös i luftrummet i och med en balansering, virus, nedsättning av immunförsvaret, bakterier, alla sorters fysiska åkommor, dock har en lättnad redan skett mentalt och det kommer att visa sig, fler fysiska sjukdomar ett tag framöver. Epidemier och nya muterade konstigheter, men en lättnad mentalt.


Hur många var det inte som mått dåligt och som bröt ihop i natt? Hur många var det inte som kände på sig sinnligt att något brast?


För människan är det alltid riktat först inåt sen direkt utåt, "Jag är.. men det är någons fel" Och nu var det Moder natur som höjde rösten. Vi trädde in i n ny fas. Inte negativt alls, tvärtom!


Gult är färgen, gult är ljuset, gult är styrkan, gult är detta kommande årets balansfärg!


Känner ni er yra? Lätt  illamående? Trötta eller helt slut efter detta utbrott?


Det blir som en lättare bakfylla, en störning på balansnerven, en suddighet som alltid när Moder natur talar, känner vi av det sinnligt och fysiskt. Det kommer snart att lägga sig, tona bort då vi vänjer oss vid den nya frekvensen, för det är precis vad det handlar om. En höjning i frekvensen.


Nu går vi mot det gröna året. Gula året började med ett brak...nu kan det bara bli..lugnare, tryggare, finare, vackrare.


Trevlig Tisdag alla, berätta gärna om ni också känner av frekvenshöjningen!

















Kommentarer
Postat av: Therese

I helgen kände jag att det var "spänt" att man väntade på något, men natten mot idag sov jag bra och vaknade och det kändes bra helt enkelt, kändes starkare. (har ont i ryggen däremot men det är nog för att jag trängdes med barnen hela natten, låg som en sardin)

2008-12-16 @ 08:11:10
Postat av: Djurjouren

Hmmmmm, kan det var darfor jag matt daligt i nagra dagar? Kan man kanna det innan det hander?For jag har ALDRIG matt sa daligt i hela mitt liv.....Idag mar jag bra faktiskt.

2008-12-16 @ 08:24:27
Postat av: Maria

Tack tack tack! Nu förstår jag varför jag mått som jag har. Igår var jag yr hela dagen, min son hade ont i solar plexus, Tack tack nu förstår jag!

Postat av: Emelie

Hej jag har gett dig en utmärkelse på min blogg. För att din blogg är så intressant :)

2008-12-16 @ 14:42:24
URL: http://petracharlotte.blogg.se/
Postat av: Emelie

Till och med här på Kalmarkusten kändes det av. Jag märkte inget skalv, mer än att jag sov konstigt oroligt, men de som hade hundar sa att hundarna varit oroliga hela natten. Har haft migrän hela måndagen och huvudvärken sitter fortfarande kvar lite.

Jag kände ett lugn när de pratade om ett skalv. Precis som du säger kände jag att mamma jord var lite trött på oss och ville få lite balans.

Känner liksom en liten lättnad.

2008-12-16 @ 14:52:42
URL: http://petracharlotte.blogg.se/
Postat av: karlsson

Fint skrivet om moder natur eller vad du kallar henne. Otäck känsla med skallrande hus.

2008-12-16 @ 16:51:36
Postat av: Jenny

Pratade med vår egna lilla häxa tidigare idag...och båda två har mått apa de sista dagarna. Nu förstår vi varför.



I eftermiddags fick jag energin från helvetet...verkligen från ingenstans. Men jag är bara glad över det :)

2008-12-16 @ 19:25:59
URL: http://ettmaskrosbarn.bloggagratis.se
Postat av: Anna

Hmmmm....så har jag aldrig tänkt på det. Men det känns som om bitarna faller på plats nu. Det känns som om det är den naturligaste saken i världen att det är naturen som gör sig starkare. Att det är därför vi drabbas och inte tvärtom. Eller är det vi människor som ställer till det för moder natur?

2008-12-16 @ 20:59:00
Postat av: Mona

Här där jag bor kände vi inte av skalvet alls då vi bor för långt bort. Men det du skriver om i detta inlägget....

I några veckor nu har jag varit yr och haft halvtaskig balans. Min bror blev så yr att han svimmade för första gången i sitt liv. Min pappa pratar om en epidemi med folk som är yra och svimmar. Jag jobbar som personlig assistent och tom min brukare har haft dålig balans ett tag nu.

Jag har gått från att vara energilös under hela 2008 till att de senaste veckorna varit fullständigt orkeslös, både i kroppen och i själen.

Jag hoppas verkligen att jag hittar orken igen under 2009.

Spännande att läsa din blogg :-)

2009-01-01 @ 22:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback