Söndagens gatlopp

Det förvånar mig att det inte var huvudrubriken idag.

Två systrar brände upp skorna genom sin jakt på en balklänning!


PUST!


Jag gjorde det digra misstaget att säga JA till min syster när hon frågade om jag ville följa med o kolla på en klänning på Söndagen...som igår...

Jag visste ju egentligen att det skulle ta en ände med förskräckelse.

Jag VISSTE att jag hade MASSOR av telefonsamtal att ringa...men jag är ju världens bästa syster så...

Vi började på Mobilia, som tur var tog jag och Edith bussen dit.

ALLA affärerna och två timmar senare hade syster inte hittat ett skit, jag däremot tröstshoppade i varje butik i min ångest över att behöva vara där mer än en sekund till.

Plötsligt gjorde hon en helomvändning och sa..VI GÅR TILL TRIANGELN-NU.

Ok ok...det var bara att hänga på, hon är en meter kortare än mig men går fortare än fan själv så jag fick småspringa brevid henne för at ha en chans att var tredje steg uppdateras med hur arg hon var för att alla skitbutiker på mobilia ej hade någon, alls, klänning.

Väl på Triangeln var jag lugn, de har tre tingel-tangel-klänningsaffärer där och eftersom det är en POLSK bal hon ska på så...inga problem alls! Var jag dum nog att tänka.

ELLER HUR.

ALLA affärerna och en äcklig bakad potatis senare sa jag lite försiktigt....hur skulle det vara om vi kollade på Camilla?

DET skulle jag aldrig sagt!!!

KÄRRINGA - AFFÄR var vad som västes fram och en NY runda in i alla tre tingel-tangel-klänning genomfördes .... denna gången med en ångestprövning av alla klänningar som skulle kunna passa  ....

Eftersom ingen passade och måttet snart var rågat vågade jag smyga fram det en gång till.....

Camilla?


Hm...jajadå  men det är ÄNDÅ en kärringa - affär...

Ja sa jag men tänk? Om de har en klänning ;)

Och se på fasiken om jag inte hade rätt ändå, som storasystrar ju alltid har...

Bippa hittade en jättefin svart klänning som satt som en smäck!

Jag kan lova att jag var den som var gladast även om klänninghelvetet hade kostat mig en hel del ångestshopping i rena farten!!!

Glad lillasyster:





Pust vilken dag! Och då har jag ändå inte nämt Teliahistorien, Syrrans dator och den äckliga maten.

Det får bli i ett annat liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback