Den förste inspiratören?

En av de första i alla fall, tillsammans med Anna Wahlgren så trängde hans underbara handlag in i de svenska hemmen..

Ja jag talar om Cosby, Bill Cosby.

Bänkad var man för att beundra hur deras barn hade det, drömma om hur det skulle vara att vara barn i det hemmet, samtidigt som Anna Wahlgren mässade om att barnen minsann skulle lära sig att hantera kniv i köket från tidig ålder.

För mig var det så, han var den som visade att det är möjligt med familjeliv som fungerar, det finns lösningar och situationer är aldrig omöjliga.

Idag när jag satt och slötittade på tv:n dök han upp hos Oprah.

Inspiration

Lösningar

Jag har inte skänkt en tanke åt den mannen på 20 år tror jag.

Jag konstaterar snabbt att det är alldeles för lite Cosby för dagens ungdomar, värderingar liksom, ger föräldrarna det till sina barn idag?

Självständighet?

Trygghet och Kärlek?

och så har vi då Wahlgren, henne var jag nästan lite rädd för, hon var så krass och strikt men visst..... hur många barn var det nu hon har? 9? Häftigt. Måste vara en underbar känsla.

Att bli förälder är en ynnest, något man ska känna sig utvald för. Liv ska inte lekas med.


Jag tror att alla ska fråga sig, VAD kan jag ge detta barn? VARFÖR vill jag bli förälder? VAD har jag att ge ett barn?

Kan man svara på de frågorna utan att må dåligt över det, utan tveksamheter eller utan att för den delen vara för mkt i det blå, är chansen högre för ett lyckligt föräldraskap.


*






Kommentarer
Postat av: Mie

Ja....Wahlgren, hon är en helt egen klass....

Jösses amalia...
9 ungar...

Bill Cosby ja...
Vad hette tvshowen??

2008-01-09 @ 21:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback