Maktlöshet

Man MÅSTE vara frisk för att orka vara sjuk, som jag sagt innan och som nån smarting myntade i tidernas begynnelse..

Samtal som utspelades idag:

- Hej, jag heter bla bla bla och jag är i 37 veckan och ni har i min journal en hel roman men det är inte därför jag ringer nu, det handlar inte om snittet, jag ringer för att jag kissar blod. i massor.

"Jaha?"

- Jo, jag har gjort det sen igår, och jag är öm i hela magen och jag har precis avslutat en kur antibiotika för UVI men det har inte hjälpt. Jag hade Njurbäckeninfl. i min förra grav. precis i slutet, hur och vad ska jag göra?

" Har vattnet gått?"

-Nej........?

"Har du värkar?"

- Nej ....?

"Och du har ätit antibiotika? Vänta så ska jag se i din journal..."

- Jo, men nu när du kollar där så handlar det ju inte om min förlossningsproblematik, utan detta är ju något helt annat så du inte tror att jag bara ringer in och är hysterisk..liksom..

"DET ordet använder vi inte här"

- Nej...men jag gjorde..och jag skojade bara...liksom....

" Jo men jag ser ju att du ätit pencillin........och att du ska till din barnmorska i morgon....."

- Jo, men jag kissar blod, det ser ut som malen tegelsten och är vasst som grus, är det bara att...typ ignorera då?

"Vänta lite ska jag prata med vår läkare"

- Tack!

"Nej men alltså, vattnet har inte gått va? och du ska till din barnmorska i morgon? Och du har inga värkar?"

- Eh...jo...jag HAR värkar, men jag är otroligt smärttålig och känner inte alltid smärta förrän det gör ont så in i hoppsan så DET KAN JU VARA så att DET ÄR värkar.....?

"Ja men vad fint, gå då till din Barnmorska i morgon och glöm inte ta med ett morgonurinprov!!"

- Jag har tagit ett morgonurinprov idag, och det ser ut som malen, mörk blodröd tegelsten, så jag ska inte komma o lämna in det?

"Nejdå, det blir så bra så om du gör det i morgon, för vattnet har inte gått va?

- Ehm..nej..men..alltså..ok..tack snälla då för all hjälp....

"Så lite så" Ring bara direkt om värkarna sätter igång eller om någon komplikation skulle tillstöta!!"






..........................................



Idag är det Söndag. Solen skiner. Skiner den hos er?








Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej. Ibland undrar man hur de tänker... typ. "Hmm det är söndag så vi vill inte ha några patienter för då märker de att vi egentligen har söndagsstängt ???"

Här vaknade man på campingen för man hade hoppats på sol idag. Nix då. Regn och åska. Så jag åkte hem till södra delen igen.

Fast nu minsann har det blivit sol och blåst.

Regn var bättre för då kunde jag sova ihop de timmar som jag sov för kort i natt. Eller se en film.Fast å andra sidan jag önskade ju mig sol.

Alla tummar hållna för dig och liten

Postat av: Mie

Ring igen.

Det är inte acceptabelt att bli bemött så.

2008-07-20 @ 16:28:02
Postat av: kats

men herregud... så får de bara inte behandla en... kan du inte ringa ngt annat nr eller akuten? men du måste tänka på dig och vara rädd om dig... ring akuten du tycker jag...

fy din stackare..

2008-07-20 @ 17:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback