Måndag

Och det känns verkligen som en sådan.

Fast då syftar jag inte på en av alla de Måndagar ni vet, som man planerar i förväg att DÅ, då, ska jag göra just det eller börja med just det.

Nej,,,


Denna Måndag är första Måndagen tillsammans med Edith, som i morgon ju fyller en vecka. Otrolig känsla. Vi bara häpnar över hur fin och vacker hon är, full av tillit och trygghet bara snusar hon igenom dygnens alla timmar och gör inte mer än vad en nykläckt bebis ska göra, sova - äta- bajsa.

Vi märker att vi äntligen börjar komma in i en rytm där sömnen är ok fast att den är itudelad, vi har ju faktiskt inga krav eller måsten vad det gäller struktur på dygnet, vi kan sova eller vara vakna som vi vill, båda två. Lyx.

Titta, sa Simon nyss, hon till och med sover vackert, och det är ju så, detta lilla sagogryn, jag kan spendera timmar med att bara studera henne och förvånas att omigen har något så fint kommit från mig. även om jag inte är ensam medskyldig kan man ju bli gråtmild för mindre.


Någon föds någon går bort, detta är ingen ny sägen. Man tänker inte på det bara när man inte är mitt uppe i det, men när man plötsligt hamnar mitt i just livets tvära kast tar man sig en funderare över värdet som just livet bär på,tänk så otroligt det faktiskt är, som en spirituell recykling modell universell kraftlag.

Jag har mina tankar åt andra håll också, även om jag villigt måste erkänna att tankarna varit trångt introverta de senaste 6 månaderna, så finns mina tankar och stunder med minnen hos just ER och DIG också..

Jag vet att avstånd inte alltid är en ursäkt men när det är mentalt så finns det inte mkt att göra, och precis så har det varit.

Liv är vad det är och som du min vän skrev just, ta vara på det, man vet aldrig vad som händer.


Jag har ändå, i allt detta prat om liv och död, dagens fråga och fundering.......



 hur dåligt får man egentligen lov att må?






*










Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej vilken intressant fråga. gränsen för hur dåligt man får må borde ju vara när man kan göra illa sig själv eller andra. ?.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback