Intresse, Arbete, Fritid

Jag skriver mycket.

Varför?

Tja, dels för att det är ett inresse, dels för att jag får betalt för det.

Vissa texter skriver jag rakt i manuset, vissa bollar jag runt på lite olika ställen innan de finslipas. Vissa provar jag i olika inlägg för att få en form av bedömning mn i slutändan handlar det om samma sak hela tiden.

Att få inspiration till mitt skrivande.

Varför skriver jag då?

För att jag inte kan låta bli.

Det skulle vara som att be någon sluta andas.

Sen att jag prövar texterna på lite olika ställen innan de sammanfogas i ett klart material är kanske inte den vanligaste skrivtekniken, men är den fel för det?

Jag har lite olika ställen som sagt, vill ni se?

Min blogg. Som ni läser nu.

Bukefalos. (Ett forum för hästfolk som tyvärr spårat ut och blivit lite för brett i sitt ämne på senaste tiden, dock skriver jag här så länge det handlar om häst) Här har jag skrivit i 11 år. Tiden går fort :-) Om ni vill läsa, om NI ORKAR läsa mastodontdiskussioner om HÄST så kan jag vamt rekommendera dessa trådarna:

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=892588

och en gammal men nyupplockad:

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=547367

Mitt eget Forum.  För eleverna i vårt system. Tyvärr lägger jag ALLDELES för lite tid här och uppdaterar det för sällan, men kika gärna in:

http://www.equitation.se/forum/

marianova.se  En  site för kvinnor som är helt ok, här är bra att skriva om man vill kolla av sina texter snabbt, man blir snabbt bedömd och får kommentarer på det man skriver dessutom får man betalt. Ja la ner det efter ett tag och missade utbetalning av en ganska så rund summa för att det blev påtalat att jag skrev på en datingsite, detta ville jag såklart inte att det skulle verka som, men ni som gillar att blogga och dessutom vill få betalt, jag rekommenderar denna sidan varmt!



Jag skriver på en bok just nu, eller ja, en bok är väl en underdrift, men jag har kontrakt på en bok just nu.

Detta medför att det blir några arbetstimmar om dagen.

Jag är en av de få förunade som kan slänga upp benen i soffan oh på så vis arbeta hemma i vardagsrummet. Detta är en lyx jag jobbat för att få till, inget som jag fått gratis.

Naturligtvis är detta svårt att förstå.

Naturligtvis kan ja förstå att det ser slappt och likgiltigt ut att kunna göra, så, sitta i soffan med datorn i knäet upp till 5 timmar per dygn!!!!

Jag skulle vilja kalla det ett privilegium som jag jobbat i MÅNGA ÅR FÖR ATT FÅ TILL!!!


Att ha kontoret hemma är det svåraste som finns, man får ofta försvara sitt agerande och handlande.


"Sitter du vid datorn nu igen"

"Surfar du alltid"

Etc. etc.

Ja, det blir som sagt många timmar om dagen.

Dessutom, och detta kanske är det svåraste att förstå....

Jag delar ibland upp arbetstimmarna på flera gånger!!!

Då ser det plötsligt ut som om jag pendlar mellan att göra annat OCH SURFA  



GUD FÖRBJUDE!!!



Ja!!!



Jag surfar också, ibland, siter som blocket och några andra människors bloggar syns i rullisten på min dator, det är helt sant!



De senaste 5 dagarna har jag varit klarare i mitt huvud, jag fick ett vitamintillskott utskrivet då jag i min graviditet

(NU 33 VECKOR!! )

- Saknade både det ena och det andra för att må riktigt ok...





Jag har skrivit massor.

Det gör mig glad.

För skrivandet är ett kvitto på att jag mår ..inte bara ok utan bra!

Jag kan formulera och skapa förklaringar vilket medför att de kan passa i en bok som ska läsas av TUSENTALS människor.

Vilket bra kvitto!


Ja..så...så är min teknik i mitt arbete, jag sprider mina ord både här och där, använder, återanvänder, gör om och finslipar dem efter hand, istället för att peta ner allt i ett tråkigt manus ser jag till att prova orden först, och det har funkat hittintills, så det lär funka hadanefter och

SURFAR JAG?


Nej sällan, jobbar? Ja för det mesta är det grundtanken när jag sitter där och skapar..

Till och med nu

I skrivande stund..

Funderar jag i bokens handling.




Finns det rätt och fel i skrivande?

Kommentarer
Postat av: Mie

Det finns säkert de som "vet bäst", men jag gillar attläsa det andra skriver eftersom jag själv inte har den förmågan...



Så länge någon annan skriver så läser jag!!

Fortsätt skriv är du snäll!!!ler

2008-06-19 @ 08:55:26
Postat av: Grå Gubben

Jag skriver också.

Får betalt för det. Bra betalt.

Jag har läsare som får betalt för att läsa det jag skriver.

Är inte livet fantastiskt.



Vad jag skriver?

Jobbar i läkemedelsindustri, skriver instruktioner och tillverkningsmetoder för produktionspersonal.

Citat: "Finns det rätt och fel i skrivande?"

Definitivt i mitt skrivande.

Men ditt är nog mer givande.

Kram/ Grå Gubben


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback