Och så blev det

En lång dag...

Plötsligt var det ett faktum. Förlossningen nästa.

Med Ridkurs bokad, folk o hästar på plats, många mil hemifrån, fick jag säga till Maria, du...det är nog bättre vi kör till Sjukhuset i Göteborg.

Och då blev det fart.

Svips


Så var vi där, och alla kontroller gjordes.

Tåg hem var uteslutet, ingen fara på taket, vad det än var som triggat igång det hela hade det stannat igen. Kursen inställd och bil raggades upp, för i bil fick jag åka hem., hela vägen till Malmö från Tjörn.

Många timmar blev det,. fram o tillbaka och tillbaka igen, många timmar, men hem kom jag...

TACK

Emma och Maria!

Ni är inte hemma än men jag sitter äntlign i min soffa, i trygghet, fortfrande lite omtumlad men lugn och med varma armar omkring mig.

Det blev lite spännande där ett tag!

Nu ska jag inte jobba mer. Det var det sista nu. Nu gäller bara vila och närhet till familjen. Lugnt, skönt, Familjen.

Ridkurs åter bokad i höst, helt utan spännande inslag utlovas *skratta*


*

Kommentarer
Postat av: Charliee

Nu har jag suttit och läst allt du har skrivit sen jag var här sist. Och jag blir inte besviken, du berör och har ett alldeles eget, naket och ärligt språk. Jag känner en sanning.

Håller tummarna för att allt skall gå bra.

Kram/Charliee

Postat av: Wynja

Phu! Blev alldeles kall där ett tag! Nu ska du bara "boa" och vänta o bli uppassad tycker tant Wynja :)



Ljus över Er!

2008-06-08 @ 20:47:13
URL: http://wynjas.blogg.se/
Postat av: kats

oj du måste vara rädd om dig...

Ta det lugnt nu och vila och va rädd om dig...

2008-06-09 @ 14:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback