Solcool

Bara en liten stund tänkte jag. En liten liten egostund, bara för mig själv.

För att stänga ute allt och alla.

För att blunda, höra musiken dunkande rakt in i öronen men för mig ett sätt att ändå koppla av och kanske somna till 10 minuter.


Nej det är inte nyttigt och ja det är mitt i sommaren men det struntade jag i.


Jag stegade bort till gatans solarium-drop in.

Pelade i 5 tior och förfasade mig över hur dyrt det blivit men längtan efter att få sträcka ut sig och låta värmen svida o bränna i fläsket tog överhand.

Rum 5.

Rum 5?

VAR FAN ÄR RUM 5?

Efter lite letande insåg jag att det var precis bakom mig hela tiden...ett nytt rum...hm...

Och till min fasa insåg jag...




Det var en MODERNITET!


Ett jävla stå - upp - solarium!


Nej fy för den lede, det tänker jag inte kliva in i tänkte jag!!!


Men kom snabbt på att jag nyss lagt i 5 guldtior i den förbenade automaten som nu tickade neråt och mina två minuter jag hade på mig att klä av mig.....var snart ute...



GAH



Jag får väl kliva in i spektaklet då.

Så där flög avslappnings-stunden rätt åt helsefyr!


DÅNANDE fläktar, instängdhet, hemskt att stå och hålla sig i redan svettiga handtag och så in i hoppsan trångt att jag höll på att få spunk!


Aldrig mer...

Tacka vet jag gamla trotjänarvänliga Bettan som man drar ner över sig och sparkar igång.


Dock har jag fått nog av sol för ett tag..



Nästa gång blir det Ribban.

Kommentarer
Postat av: mingla

Var med och tävla om ett sponsrat armband med valfritt namn på :)

Postat av: Jenny

Hahaha, jag hade vänt i dörren!



Varför göra om något, när det gamla funkar liksom? :D

2008-06-14 @ 21:45:35
Postat av: Mie

Fy fasen!!!



Solarium SKALL man ligga i ju!!!

2008-06-15 @ 10:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback