Allting finns

Allting finns


Det gäller bara att plocka ner det.


Ja jag såg en film igår. En varm, rolig, sensuell, manlig, kvinnlig, härlig film om det helt vanliga livet någonstans i Sverige.


"Såsom i Himmelen"


Naturligtvis gjorde Gabriellas sång, som är mig mkt kär inte saken sämre.


Allting finns redan

  

Ord som jag  själv använder flitigt


Det gäller bara att plocka ner det

  

Ord som jag lär ut till mina elever


Använd kunskapen som finns för oss alla

  

Vi behöver egentligen inte kalla något för nyskapande, allt är egentligen om och igenskapande.


Hur använder du resurser?


Försöker du alltid komma på nya saker, nya lösningar? Använder du redan väl beprövade metoder eller omanvänder du gamla, alternativt nya metoder, idéer?


Hur berikar du ditt kunskapsliv?


Lyssnar du på andra och fastnar i den föreställningen att alla andra vet bättre?


Vet du bäst själv och struntar i vad andra har att säga?


Eller...


Lyssnar du inåt och berikar ditt varande genom att hämta in information, vet du ens att du har tillgång till information som kan nås gnom ditt inre?


Vet du att det finns en enorm kunskapsbank som kallas Universum, där allt redan finns, allt redan har skett och allt redan ÄR.


Det är upp till oss, upp till var och en såklart att välja riktning, lätt eller svårt, hit eller dit och som ofta så väljer vi att lyssna på andra för att vi inte litar på våra egna känslor, bilder, tankar.


Synd!






För allt finns där, det gäller bara att plocka ner det.








Kommentarer
Postat av: yvonne

vissa dagar känner jag mig vilsen..andra dagar bara ÄR...
vissa dagar är ensamheten stor som en klump...andra dagar har jag annat runt mig som gör att ensamheten inte känns.
önskar så att jag skulle kunna plocka ner min drömprins....för jag har allt utom någon speciell att få ge min stora varma kärlek till och just nu svämmar kärleken över....för när hjärtat är fullt av kärlek som inte kommer ut och rinner kärleken ut som tårar....
du uttrycker känslor såååå fint...
så glad att jag hittade din sida
kram

Postat av: kats

mkt kloka ord...

så som i himmelen... mina tårar forsar när jag tittar på den filmen eller hör gabriellas låt.... oj vad den känns i hjärtat.

2008-03-26 @ 19:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback