Ärlighet

Detta ord, som kan förknippas med så mkt, vad betyder det egentligen?

För varje individ har det sin egen särskilda betydelse.

Varje människa har sitt eget spectrum av nyanser i vilka de nyttjar sanning och lögner.

Vad är ärlighet för dig?


Vad stödjer du dina lögner på?

Talar du alltid sanning?

Varför eller varför inte?

Har du någonsin tänkt på att varje gång du ljuger för någon så ljuger du för dig själv, du halkar av linan som du balanserar på, den där livslinan som vi vingligt går på i vårt dagliga liv.

Varje gång du ljuger riskerar du att halka av din egen tro

Tron på dig själv och ditt eget jag, det du står för, den du är.

Lögner skapar hålrum.

Dessa hålrum byggs på tills det inte finns annat i existensen än ett gigantiskt tomrum.

Är det så du vill leva och vara? Är detta din sanning?

Vi är alla fria.

FRIA att tänka vad vi vill. Tycka vad vi vill.

När vi dömer en annan människa dömer vi, med automatik vårt eget tillfälle att vara sanna.

För vem är jag egentligen att döma en annan människs person?

Vem är jag att rikta mina regler och lagar för andra att följa?

Hur KAN man egentligen döma någon annan?

Vad tar du stöd på?

Normer? Egen kvalitet? Samhällets normala ram?

AVUNDSJUKA


Vi känner alla till den.

Vi drabbas alla av den, förr eller senare i livet så slår den oss till marken.

För att någon, för att just  DU  inte tyckte att JAG passade i din norm.

Så då DÖMER DU MIG  och går sen nöjt vidare med ditt liv, nöjd med att satt en kniv i min sida och stoppat MIN PROCESS i mitt liv och mitt varande.....

Men vet du?


Kära, kära du...

Vad du nyss gjorde var att stoppa din egen process, för när man tror, att man genom att döma, hämnas, stoppa andra människor faller man snabbt på sin egen dumhet och då!! KÄRA du brukar man slå sig JÄVLIGT hårt.


Allting går runt. Allting kommer tillbaka.

Tänk på det när du nästa gån ljuger för någon, går bakom ryggen, anonymt anmäler någon på skoj, helt enkelt nästa gång



DU  GÖR  NÅGON  ILLA


För den enda som är ledsen på slutet, ensam kvar, har kval av alla slag eller inte står ut med sig själv....





                                                                                              DET ÄR DU



Kära........Kära........du.






*









Kommentarer
Postat av: yvonne

så sant du skriver....
ha en bra dag

Postat av: Mie

Det är ju ofelbart...
Det du gör mot andra slår i sinom tid tillbaka mot dig själv..

En lögn är en lögn vare sig den är vit eller färgad.

Mie//

2008-03-27 @ 16:38:44
Postat av: Susanna

hej,

Det kan hända att jag kommer till Malmö imorgon. Det beror på hur det går på ett möte i skolan idag. . .

2008-03-28 @ 08:08:32
URL: http://fajsty.blogspot.com
Postat av: Jenny

Lögn är lögn. Och som Mie skriver, det slår alltid tillbaka i någon form. Tyvärr (kanske), men det är livets skola.

2008-03-28 @ 08:14:07
URL: http://ettmaskrosbarn.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback