Och om igen

Åter föds en ny dag, som på beställning. Regnet har inte upphört med sitt porlande, plaskande, droppande, fallande.

Natten har varit tung och drömlös, fast drömmar, vad är det egentligen.


Jag skrev på ett forum igår att jag är rik.

Jag hade en upplevelse i söndags kväll i connection med bilden nedan, då jag insåg hur dyrbara vi är allihop. Naturen är fantastisk och vi är en del av den.

Naturen är också enkel, om vi frågar den om råd får vi svar.

Min fråga var om nyanser, hur hålla sig i balans, i mitten?

Naturen svarar att det finns svart och vitt samt en gråzon i mitten.

Det är upp till var och en i vilken del man vill leva sitt liv.

De flesta lever i gråzonen.

Många lever i det extremt svarta eller extremt vita.

Vem kan avgöra vad som är bäst?

DU

Ingen annan än du själv för att följa det du mår bra av och trivs med.

Idag är det grått.

Mot det svarta.

Men jag är öppen för ljus.

Släpper gärna in lite solsken.


Har fortfarande tanken om fullständigt miljöbyte.

Många tankar idag, över huvud taget.

Mycket att planera, göra, skriva.

5 boxar att mocka och allt annat på det, gör mig gott, får dagen att gå.

Fort.

Mot sitt slut.

Så kan jag önska ännu en drömlös natt.




*










Kommentarer
Postat av: mamsen

Jag gilla detta inlägg, jag vill absolut inte leva i en svart vit värld utan gjädjas åt de små sakerna i livet.. och visst är vi rika.. alla vi som bor i ett så vackert land som Sverige. Glad Påsk på dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback