Trött

Idag är jag trött.

Sådär genuint trött som man är ibland.

Jag kände det igår när jag somnade på soffan, "Låt mig sova i en vecka"

Natten har varit snurrig, jag vaknar så lätt vd minsta ljud, vakna, somna, vakna, somna, av och på, så..den där djupa sköna sömnen, som jag fick i soffan var redan avverkad, sen var det kört.

Nu är jag trött.

Vaknade kvart i 6.

Ut med lillebror och lyssnade på den tysta staden.

Konstatera att Kaffe, STARKT kaffe behövs idag. Grus i ögonen. Lika trött fortfarande.

Skön dag igår, jag kunde gå ut och äta utan att må illa över alla äckliga dofter, ett steg framåt, en ny vecka nådd, ett par kilo till.

Snart viktiga UL. Alla vill veta, vad blir det vad blir det?

Det vill nog inte vi.

Det blir vad det blir.

Och det blir bra med det.

Gos vaken nu, tidigt uppe som jag, snart frukost sen stallet, en fröjd att mocka idag, tror hästarna är nöjda som prinsar o prinsessor, tjockt lager med bädd av mjuk spån, härligt att slippa pissig halm.

Låt det bli lite sol!! Jag behöver ljus!

Nu kommer kramig gos, en fröjd, en ynnest, en morgonkram av äkta sömn, mys och gos.


SÖNDAG.


Hela dagen.


*

Kommentarer
Postat av: Mie

Om jag ändå kunde vara morgonpigg som du...
Men jag är trött som en gris på morgnarna....

2008-03-02 @ 18:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback