6 st. runt bordet.

Jag funderar ibland på de olika personligheterna jag möter. Vad de ger mig, vad jag kan ge dem.

I går var vi 6 personer runt bordet.

Jag.

En konstnärinna med förkärlek för häst.

En Urmamma med endast barn barn barn framför sig och omkring sig.

En kvinna som konverterat till Buddismen och som driver sin egen skola inom Kampsporter.

En man som spenderar hela dagarna i skogen.

En man som tränar hästar  och programmerar datorer till stora företag.

Man kan bara spekulera i vad och vilka diskussioner som kan uppstå runt ett sådant bord....

Naturligtvis kom Svärdsporter upp, 3 av oss är intresserade och två av följet utövar det.

Hästar, ja såklart, vad annars liksom, de genomsyrar vårt allt.

Jobb, jo, det finns ju där alltid.

Mat, med efterföljande kaffe. Tja, livets viktigheter kan man ju inte bortse ifrån :-)

Men när allt var genompratat, när allt kändes avlägset, så fanns det och som vanligt, ÄR det egentligen bara en sak som är viktigt i livet,  Kärlek!



3 av oss kvarstod av middagsföljet till kaffet och kakan. såklart var jag involverad.

Kaffe, kaka och Kärlek.

Fattas bara.

Diskussionen blev både hetsig och sen, klockan var mycket när jag slöt mina ögon efter att ha samtalat med mitt  livs kärlek.

Efter en stund insåg jag at det var omöjligt.


Jag kunde inte somna!

Jag var bara tvungen att höra det en gång till.

Orden som är så viktiga.


Så jag pep iväg ett sms.

Och snart, väldigt snart kunde jag äntligen somna efter en otroligt lång dag med massor av känslostormar både i jobbet, med hästarna, i livet...

Skönt var det då att få somna med JAG ÄLSKAR DIG klingandes mjukt i mina öron.




Idag är det sol.

Idag skiner solen.

Hela veckan under kursen var det regn.

Gruppen var tung, tuff, jobbig, slitsam.

Alla var nöjda och glada på slutet. Så även jag.

Nu har jag två väldigt viktiga möten kvar.

Ett idag, ett i morgon.


Sen ska jag hem.

Efter det


Behöver jag inte resa ifrån familjen en endaste gång till i år.



De kan följa med mig istället.



*






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback