Fredag

Idag tänds en ljus för en liten pojke. En ängelpojke. Många tankar till familjen denna svåra dag!



*



Idag skapas förvirringens högborg i familjen. Syster köper hund med samma namn som min yngsta dotter. Missförstånd har redan varit på tapeten. "Jag hämtar Gos på Fredag" - Nej det vet jag inget om, vadå?


*


Natten var kall, kylig, djup. Värmen nära dig total. Som vanligt. Skönt. inga mardrömmar denna natt, bara sömn. Länge och gott.


*


Ryggen bättre men inte bra. Jag tar stöd med länden för att hålla magen uppe konstaterade Simon, så från länden sett och utåt mot sidorna är det ett helt paket kramp till och från. Bäckenet är fortfarande ok. Man får vara glad för det lilla.


*


Jag VILL ha en bakmaskin. Utfärden igår resulterade inte i en sådan. Det slutade med tomatplantor. Men man kan ju ha tomat i bröd!



*



Idag ska vi hämta "sol"stolar. Knallgula fina gamla stolar som vi fyndat. Men var ska vi ha dem? Vi behöver 7 rum till. Minst.


*


I helgen är det Ribban, hela helgen full av aktiviteter i Malmö, kul! Vi ska ligga på en filt och beskåda spektaklet med en välfylld picnickorg framför oss. Very Nice :-)


*



Kaffet är gott, jag vet inte hur dagen ser ut, jag behöver vita tights, snart ska vi på dop, katterna är lika knäppa fortfarande, jag måste packa min väska igen, Texas behöver barnvakt, vi måste hitta några krukor idag, samt även anfalla Willys, etc. etc.



Mycket är det men en sak i taget, i min takt får de ske känner jag nu, mer än någonsin, Lillan är så stor att magens lilla utrymme inte räcker till, igår vände hon sig 5 gånger, det är tufft, gör ont och tar andan ur mig totalt. Snart har jag passerat det sista 10 - strecket.....overkligt...häftigt...skrämmande.



Ha en skön dag idag!







Kommentarer
Postat av: Wynja

Jag köpte en bakmaskin-tröttnade ganska snabbt. Små bröd med stenhård yta... Men visst, mysigt vakna till doft av nybakat ÄR det!



Take Care!



Ljus//Wynja


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback