Fars Dag

Fars dag.


Är vad det heter.


Tyvärr är jag inte hemma så att jag kan fira de det berör.


Ja jag skriver "De"


Så är det i mitt lilla liv.


Man firar sin far om än så lite så ska det vara så. I mitt fall har jag mer än en att fira. Nu skriver jag här istället och skickar en blomma i tankarna samt genom Cyberspace.


Hur gör ni där ute?


Firar ni er fader?


För mig är det en självklarhet med gemenskap, middag där familjen samlas och att man hyllar överhuvudet tillsammans med syskonen.


Gemenskap.


Är av vikt för alla.


Att träffas ibland för att knyta åter


De band som ibland blir lite ringrostiga.


En skön stund av familjegemenskap kan läka det mesta!


Men


Nu är jag här och har inte en chans till det idag.


Men


Edith skickar i alla fall en Bamsekram till sin papps och önskar honom, med en grötpuss på kinden, världens bästa FARS DAG!


Glöm inte bort era fädrar! (Ja man ska inte glömma bort sina syskon heller men det är en helt annan historia.)



Kommentarer
Postat av: Susanna

hej hej..



Min familj har aldrig någonsin firat sådana minihögtider.



Jul o nyår firades tills förra året, födelsedagar slutade för längesen. Midsommar slutade när jag var typ 7. ...

Vi firar inte speciellt mycket längre...



Loy Katong firar mamma o pappa (nån thailändsk högtid som jag inte vet hur det stavas egentligen).

Postat av: Therese

Jag åkte med bägge barnen till pappa och gav honom massor med tid. Åt middag där, sov över. Han fick nya kort på barnen. Jag tror han uppskattade helgen mkt.



M fick "ett dygn att lägga upp som han ville" (träffa kompisar, äta i lugn och ro, sova ut..), och sen fikade vi hos hans pappa.

2008-11-10 @ 20:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback