Tisdag

Önskar jag hade något att skriva. eller rättare sagt. kunde skriva om det jag vill men jag är stum av föundran över hur folk kan bete sig så jag föredrar att hålla käften stängd.

Och jag fortsätter berätta för min kropp att det är helt fel timing att vara sjuk, så skärpning! Jag har vare sig tid eller lust att vara sängliggande just nu.

Idag borde jag, gå till doktorn, paca upp, skrva kursmaterial, åka till stallet, städa, rensa och packa.

Istället så går den lilla energi som jag kan uppbåda till att byta blöjor och mata välling.

Och sova.

Om jag får den minsta chans till det idag.

Varför jag är sjuk?

Ja det är en mkt bra fråga.

Varför överhuvud taget?

Det är en ännu bättre fråga, men jag har inte så många svar.

Jag är glad jag orkar sitta uppe o dricka mitt kaffe o skvala av mig några ord här.

Vänighet ger vänlighet, sanning ger sannig, omtanke ger omtane.

Omsorg om andra personer ger omsorg tillbaka.

Frukost?

Nej tydligen inte till mig.

Men det är ju bara för mig att hoppa upp ur mitt martyrskap, sluta hosta, klä på ungen och se till att chict knalla ner till bagaren o köpa en jävla bulle till mig själv.


TACK FÖR KAFFET!





Kommentarer
Postat av: Susanna

Hade jag vart närmre hade jag kommit med frukost till dig =)

Postat av: Emelie

Varför är väl för att kroppen bestämt att du behöver vila. Och visst kommer det olägligt jämnt..eller??

Krya på dig.

Sol

2008-11-11 @ 12:40:13
URL: http://petracharlotte.blogg.se/
Postat av: Therese

Hoppas förskylningen eller vad det är på tillbakagående!

Undra om det är vädret som gör att jag känner mig risigare igen, har ont i muskler och leder mm igen.

2008-11-11 @ 12:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback