Ceremoni

Idag var en stark dag. Jag fick en fin kontakt med den delen av mitt jag som äntligen kunde berätta lite, släppa fram lite och visa på lite strukturerade tankar.

Utanför kyrkan hade jag ett stort lugn och fick genomfört en av de två saker jag kom för.

Den delen av avslut som jag skrev om innan avbröts, det var nog min egen önskan, jag hade inte pratat klart, berättat klart, avslutat alla de ord som jag ville ha sagt, tyvärr fick jag inte chansen till det i heller.

I morgon är den riktiga årsdagen och kyrkan står ju kvar, så det är bara att ...  om det känns rätt...gå dit igen.

Det är en fantastiskt vacker kyrka, också en trygghet.


Edith och jag ska ut och resa.....


Hit:





Något jag ville dela med mig av, något så fantastiskt och imponerande, som skulle blivit så personligt.

Det blir bra ändå, jag längtar att få återse kära vänner och få vara i energin, atmosfären, historien.

En dag, ska jag berätta, men inte för dig. Det är en sorg i sig.

I morgon är en annan dag...jag behöver lära mig att vara i ögonblicket, att ta vara på här och nu, inte se bak, inte se fram, bara ta för mig och ge av nuet...Uppskatta det!

Det är min största läxa just nu...just nu...att vara här, just nu.




Var är du just nu?
















Kommentarer
Postat av: Wynja

Just nu,,,,så svårt, men underbart när det är. Jag tränar dagligen på detta. Har tankar som alltid irrar o stör o ibland vill jag skölja ur hjärnan med iskallt vatten,,,Ljus//Wynja


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback