Den stora städutmaningen

Jag ska bli kompis med mitt (Vårt) hem. Det har jag beslutat mig för nu.

Men jag ska bli det på ett alldeles speciellt vis.

Mitt hem ska nämligen vara min vägvisare genom smuts, stök, lort och skräp.

Hur ska detta gå till?

Jo.

Man kan programmera sig till allt. det är ju vida känt. Med mental träning kan man uppnå höga idrottsliga prestationer, och det känns som om det är vad som krävs i just detta nu.

Jag har inget mål, att ha mål funkar inte så bra för mig, men jag har en massa delmål!

Så. Såhär tänker jag göra.

Jag tar ett beslut, att mitt hem ska visa på vad som vill bli städat.

Och när jag uppfattar vad som vill bli städatså gör jag det!


Greppar ni?

Telepati?

Kan så vara, om man nu kan ha telepatisk kontakt med sitt hem, det kan också vara sunt förnuft att mitt öga registrerat skiten och sänt impuls till hjärnan att nu jäklar är det dags!

Jag bestämmer mig för att varje gång det dyker upp en tanke om mitt hem, vad som behövs städas i just detta NU, så gjör jag det inom en rimlig tidsram av vad som är genomförbart!


Ok, nu börjarde det kanske inte så lattjo lajban här alltså, jag vaknade klockan 5 i morse av at förrådet ropade, BÖRJA HÄR!

Men jag kravlade mig dit klockan 7 efter kaffet, med ett öppet sinne o sa till mitt kära förråd, hur kan jag stå till tjänst?

"Ta en sak om dagen och rensa bort" Hördes den kraftfulla förrådsrösten, så det gjorde jag, det första jag tog tag i var en väska som är full av "Sådant jag har haft i fickorna efter resor"

Den har jag rensat, sorterat och slängt skit ifrån nu.

Väl uppe i lägenheten ekade det ifrån köket.

"Städa bakom mig"

Det var spisen som hallåade, men jisses, så JÄVLA ambitiös vill jag inte vara!

Men, den som gett sig in i leken får leken tåla, så, sagt o gjort, där är skurat nu.

men se skulle inte kylen bli avundsjuk? Jo men visst, så det var bara att slänga ALLT gammalt snusk som samlats där o skura ur den också.

Sen blev det bara tyst.

Och då menar jag gravtyst.

Jag kunde höra mina egna hjärtslag, pulsen låg på typ 290 och då kom jag på en helt lysande grej, jag bränner ju fett medan jag städar!

Så, idag har jag tagit första steget mot att bli kompis med mitt hem som helt tagit kommandot över vad som ska bli städat, jag frågade, hemmet svarade och jag lyder, och kommer så att fortsätta göra.

Fasiken, det funkade ju finfint!


Vilken energi!


Och det där med att bränna fett klagar jag inte en sekund på!


Så...hänger ni med på utmaningen att bli kompis med ert hem så det blir riktigt fint till Jul?

Berätta här hur det går!!!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback