Löften


Hur viktigt är ett löfte?


Och hur fungerar det rent andligt-anatomiskt-universellt med ett löfte?


Om vi tittar på strukturerna Sinne, kropp och Själ, som alla är delar av oss själva, kan vi se att ett löfte ger avtryck i alla delar, framför allt i sinnet.


Alla beslut som tas börjar i sinnet och slutar i sinnet så den märkbara process av ett beslut kommer alltså alltid tillbaka för att mäta sin kvalitet efter att ha gjort sin runda i kropp och själ.


Jag avger ett löfte.


Detta har jag tänkt på, funderat över, planerat i sinnet. Sinnet är den del som speglar min utsida, miljön jag lever i, alla intryck jag får till mig i livet, kanske situationerna här rentav är det resultat som gör att jag avger just detta Löfte.


I kroppen känns det, det pirrar i magen, brusar i blodet, flammar i ansiktet, rodnar i huden, spänner i muskler, alltid, på något sätt känner vi av våra löften fysiskt, endast av den enkla anledningen att allt hör ihop och kroppen är den del som vi känner bäst till, alltså behöver vi en fysisk generator för löftet.


Själen är vårt duntäcke, som bäddar in och tar hand om löftet som ligger i sinnet och flyter. Själen har ett evighetsjobb med att förhindra läckage och att bibehålla skyddet runt det vi bestämt oss för.


Sinne kropp och själ. Alla tre i direkt kontakt.


Vad händer när vi inte håller vårt löfte?


Någon av de delar som är JAG har fått en störning, det finns en disharmoni av någon anledning, jag behöver jorda mig, landa och se, vad är fel?


Oftast är det sinnet, då det är här löftet ligger, så den sociala strukturen brukar sätta åt här och börja sitt nedbrytande mönster precis där det gör som mest ont.


Jag har plötsligt svårt att hålla mitt löfte. Vad ska jag göra? Hur ska jag stoppa det som sker?


Impulser utifrån, saker vi TROR vi behöver i kombination med lättja och lathet, att inte orka, här faller betydelsen av det vi en gång lovade.


Se över vad du egentligen vill, ta ett beslut, ta flera beslut, ta alla beslut som behövs men se till att mena det du säger! Och ta en stund, en sekund eller två och blunda, ta in att du är en komplex individ i tre delar och dessa delar vill samarbeta, flyta in i varandra och ha den enhet som du så gärna själv vill ha, balans.


Känn att du smälter samman och se sen över det löfte som du en gång gav, se om det egentligen ens är aktuellt, om du fortfarande verkligen menar det du då en gång lovade, och om det nu är så, acceptera att det om igen sätter sig i alla dina delar som är du, som ett avtryck för vem du är och vad du står för, och tänk på att tvivla kan vi alltid göra men att bryta löften..


Att bryta ett löfte skadar ditt sinne, och skapar ett mönster som gör att det fortsättningsvis är OK för dina delar att bryta de mönster som du en gång programmerat, så att bryta ett löfte medför att du bryter felr och plötsligt känner du inte igen dig, du är VILSE...och din omgivning klarar inte av dig än mindre klarar du själv av de du egentligen vill ha nära.


LÖFTEN


Ett litet ord i den stora världen som ger massiva avtryck långt in i Universums mest dolda hemligheter, se till att du menar vad du lovar, och se till att hålla dem eller bryt dem med värdighet, det är helt ok, det ÄR helt ok och fullt lovligt att ta tillbaka ett löfte, för det är inget annat än ett nytt beslut! Och alla beslut som tas i samförstånd med sinne kropp och själ i positiv anda, i lugn och harmoni, skapar för dig och alla de dina en balans i tillvaron som är BEKVÄM att leva i.



Skapa, men skapa i sanning.



Kommentarer
Postat av: kats

känns i hela min kropp när jag läser detta... och hur känns det då inte för dig...



tänker på dig...

2008-09-19 @ 17:11:48
Postat av: Emelie

Känns i hela mig med.

Och du skriver så sant.

KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback