Morgonstund

Och så frågar man sig igen.

VAD ÄR egentligen livet?

VAD VILL vi egentligen uppnå på vår färd?

VAD SKA vi egentligen ha med oss när vi går över?

VAD BÖR man ha gjort innan dess?

Känner ni det så?

Finns det saker för er att göra innan ni dör?

Vissa har ju till och med en lista som måste bockas av. Vilken stress. Hua. Kan man inte bara leva?

Jag har ingen sådan lista.

Det jag däremot har är önskemål. Det kan man väl få ha.

Och en strävan.

Dessa går inte alltid hand i hand.

Att sträva och prova är en sak, att ha bestämt sig samt att UTFÖRA, det är en annan.

En önskan jag har är sanning.

Sanningen kommer alltid fram, ja tjata vidare, jag vet. Men så är det!

Min morgonstund idag är DJUP. Omfattande och SERIÖS.

Jag har tagit beslut idag som kommer att eka i årtionden.

Så får det bli.

Att möta sina känslor är det bästa man kan göra, för det är endast då man får reda på vad man vill.


Och jag vet. Vad jag vill.





Vet Ni vad Ni vill?






Kommentarer
Postat av: Emelie

Sant. Jag har heller ingen lista men önskemål. Och det tycker jag man får ha. Mål i livet. Önske-mål.

Idag är jag så förkyld så jag kör på autopilot, även om jag vet vad jag vill, så får viljan vila idag lite. Hoppas du slipper förkylning idag i alla fall.

Kram och ha en bra tisdag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback