Nya kläder

Nya kläder


Varför är det så fult att avreagera sig!


Vad skulle hända, och vad händer faktiskt om man aldrig gör det?


Tänk själva, att samla allt, från början på sin insida utan att få använda ventilen någon gång! Utan att få skala av sig de gamla lagerna av energi och negativa upplevelser, minnen!


Som ormen som skalar av sig sitt skinn och plötsligt har en ny praktfull dräkt, så borde vi också kasta våra kläder ibland, inse att vi blivit omoderna och se till att skapa en ny kreation att bära med stolthet!


Att aldrig städa och göra sig av med gammalt skräp innebär att negativ energi kvarstår och detta bränner.


Att ha en evigt brännande process på sin insida gör inte bara ont, det skapar frustration och smärta, olustighet och dåliga, destruktiva livsmönster! Och inte nog med att vi själva har det så, det smittar till våra närmaste!


Att skapa en ventil som vi har kontroll över, är en mycket god idé.


Denna ventil behärskar vi och kan stänga av och sätta på när vi vill!


Det är en av livets svåra gåtor, att leva i balans, men det är fullt möjligt för alla och envar att lära känna sig själva och programmera sig efter sina egna önskemål!


Men ibland är det såklart lättare att skylla ifrån sig och säga att det var DITT fel.


Men se så enkelt är det inte ute i verkliga livet.


Där eller här, välj själv, kan just DU skapa precis allt du vill ha och önskar!


Vi vill ha en ventil att kunna kontrollera.


Så då skapar vi en sådan.


Vi programmerar oss med just tanken, av en ventil, och oavsett hur den ser ut eller var vi sätter den är det redan bestämt att den fungerar perfekt redan från början, inga tveksamheter alls, den är bara perfekt.


När ska den då öppna sig och pysa ut negativ energi?


Det är upp till var och en såklart, men en god idé är..- När det behövs -


Kan det vara så enkelt?


Ja såklart, Livet är så enkelt eller precis så svårt som vi vill.


Så, då skapar vi denna ventil, sätter den på plats och säger, ALLTID, när jag behöver balans, när jag är på väg att samla på mig negativ energi, ska denna ventil öppna sig och pysa ut precis allt det som jag inte ska ha kvar, lämna endast allt det som är positivt för mig!


Hur ska då detta ta sig i uttryck?


Det är upp till var och en, en bra idé kan vara i sång, i jogging, i städning, i målning, i skrift, precis vad du vill alltså!


Men hur kan något negativt bli positivt?


Jo, för det är ju precis så, vi vänder, skapar, bygger, river, konstruerar och hanterar vårt liv precis hur vi vill och så blir det också! Vår skapelse är alltid fullständig, det är upp till oss att bestämma med vilken kvalitet!


Själv har jag valt skrift.


Varje gång skiten ska ut känner jag ett behov av att skriva.


Och precis som jag skänker gamla kläder till UFF och handlar nya direkt, så skänker jag gammal använd energi och hämtar ny genom min kreativitet.


Balans.


Och att aldrig låta min ventil bli aktiverad i destruktiva livsmönster, att lära mig flexibilitetens fiffiga användbarhet, jag KAN töja på stunden i stridens hetta och vänligt hålla tillbaka för att skriva av mig skiten efteråt, aldrig mer bråk alltså.


Jag KAN styra min ventil, men bara om jag känner till den, vet att den finns, hur den fungerar och ATT den fungerar.


Detta leder ohämmat till ordet kommunikation, men det är en helt annan tanke.


Hur använder ni er ventil?




Kommentarer
Postat av: kats

hoppas du får en bra dag:-).... trots allt

2008-09-19 @ 08:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback