Trollfuxa

Jag hade lovat dig, en fin ålderdom, ett lugnt liv och ett liv utan fler bebisar att bära eller ta hand om.

Vi vet ju båda vilket jobb det sistnämnda är *s*

Du skulle bära mig, rädd för höjder som jag är, över stock o sten och vi skulle utforska strand och skog ihop.

Tjejerna skulle turas om att åka häst på dig och du skulle förnöjsamt visa dem rätt och fel.

Detta visste vi, detta var vårt kommande liv, så skulle det bli.

Jag hade lovat dig, gett dig ett löfte, inga fler bebisar, bara en mkt god ålderdom, med massor av mys och finlir.

Så blir det inte nu.

Hur ska jag kunna se in i dina ögon i morgon när transporten kommer, hur ska jag kunna säga, jo, du, nu ska du bli avelssto igen, hur tar man tillbaka sådant man lovat?

Men, lilla fina goa Fluxa, du är inte min och jag är inte din, så din ålderdom får du spendera där du hör hemma, jag kan bara hoppas och önska för din skull att du får det precis så som du vill.


Värdighet och Frid.


Jag kommer att sakna ihjäl mig.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Usch...det gör ont i hjärtat att bara behöva läsa.

Imorgon blir en riktigt tung dag.



:(

2008-09-23 @ 13:38:11
Postat av: Emelie

Håller med Jenny. Kändes tungt att läsa. Och förstår att det blir tungt att lämna ifrån sig.

Och en massa kramar till dig.

Postat av: Mie

Finns här för er..



Lycka till Fuxa!!!

2008-09-23 @ 17:41:58
Postat av: Therese

Hoppas hon blir lyssnad på kram

2008-09-23 @ 20:42:18
Postat av: Lina

Vilda, vackra envisa Fuxa!



Där har vi ett sto, ett sto som vet vad hon vill, som vet vem hon tänker lägga ned tid att lyssna på, prata med. Ett par ögon som gömmer all världens klokskap. Det finns något magiskt hos den hästen. Hela hon lyser pondus, vilja, styrka. Jag kunde sitta i timmar och titta på henne i hagen. Hennes trav är hypnotisk.



Men trotts den korta tid jag kände henne, finns det en sak jag är väldigt, väldigt säker på.



Man "sätter sig" inte på Fuxa, och jag tror hon kommer se till att leva sitt liv som hon vill. Jag hoppas det, innerligt.



Men jag avundas dig inte en sekund just nu.



Det är inte mer än surt, när livet inte går i den riktning vi planerat.



All lycka till dig, flickorna och vackra Fux!





2008-09-23 @ 21:25:49
URL: http://sequence.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback