Var är hunden?

Min ena hund fick för över ett år sedan ett nytt hem. Då inga papper skrevs eller handlingar bytte hand får vi räkna det som ett fodervärdshem.

Jag fick för en tid sedan reda på att hunden var avlivad, jag fick en chock och stötte det ifrån mig, nybliven mamma som jag dessutom var tog jag det inte till mig.

Så sakta har det smält in i mig och häromdagen kontaktade jag FV. för att mötas av ilska, hårda ord och en VÄGRAN att få reda på vad som egentligen hänt min hund.

En vän till mig hjälpte mig att ringa runt till ALLA veterinärkliniker i staden där det sades att hunden skulle vara avlivad, ingenstans fanns det i registret att denna hund var avlivad eller behandlad.

Jag försökte då igen få reda på vilka kliniker som hade varit aktuella för hundens avlivning och fick till svar att det visste inte FV. KANSKE det var klinik A eller B.

Båda dessa kliniker var redan kontaktade och ingen av dem kände till hunden.

Här kunde jag släppt det.eller nej...det kunde jag såklart inte.

Min intention var en helt annan från början, jag ville ringa uppfödaren för att berätta att hunden var död men när jag möttes av detta motstånd från FV. blev jag orolig, vad har egentligen hänt?

Sedemera hörde jag på omvägar att FV. skaffat ännu en hund och att dessa hade slagits rejält, vad hade hänt? många tankar skapas och bilder svishar föbi.

Så..jag tryckte på, fortfarande schysst, jag vill veta!

Då hette det plötsligt att FV. Bror hade kvitto på avlivningen så jag fick vänligen kontakta honom.

Detta smälte jag en natt och sms:ade FV. Dagen efter med ett, ok, kan du skicka hans nr? För att då mötas av ett MKT tråkigt sms med massor av påhopp och ett nekande i att kunna få kontakt med FV. Bror för han ville väl inte ha med mig att göra


Ok ok

Så.

Hur gör man?


Lever min hund? Är hon död? Såld? Skjuten? Ihjälbiten? Avlivad?


Fv. har vänt det till personpåhopp så att kontakta henne mer känns bara....ledsamt. Tyvärr är hundens uppfödare utesluten ur SKK (Har ingen aning om varför) så hunden finns inte kvar i register.

Varför ska det mörkas? Vad har egentligen hänt?

Det enda jag bad om var att få veta var hon var avlivad, en enda enkel fråga, men så påhoppad jag är nu och med de undanmanövreringarna FV. håller på med tror jag att det hänt något annat.

Hur gör man?



*********

*********

Såhär skrev jag på ett forum och fick till svar att då jag inte längre kan räknas som ägare även om papperna ej bytat hand kan jag inte göra något.

Jag svarade att jag ändå rent moraliskt och socialt kan tycka, och att sanningen alltid kommer fram, och så är det ju.



Är det NÅGON som vet vad som hänt med Staffordshire Bullterriern Milda ?

Hon har under ett drygt år bott i Tomelillatrakten men sades ha ätit gift på annan ort, någonstans i Stockholm och sägs även vara avlivad där någonstans.

Vem kan berätta sanningen?



 


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag kan inte säga något trehundraprocentigt, men jag känner folk i det område hunden sägs blivit förgiftad. Jag har ringt och frågat dessa om de uppmärksammat något om grannar som lägger ut förgiftad mat och varför i helskotta isåfall inte media fått nys om detta.



De vet ingenting om det, de har haft sina katter ute i området i flera år utan att något liknande hänt.



Nej, jag tror inte att Milda blev förgiftad av några grannar i sthlm.



Jag har även jag pratat med FV när hon kontaktade mig ang. M. Frågade om Milda och fick samma svar som ni andra fått.



Det är tragiskt! Jag hoppas det blir uppklarat vad som hänt... Förstår din sorg och frustration.



Många kramar!

Postat av: Emelie

Men va fasen! Om man nu inte vill ha hunden varför inte bara ringa gamla ägaren och förklara läget. Särskilt om inga papper har bytts?

Många många kramar.

2008-09-05 @ 15:05:34
URL: http://petracharlotte.blogg.se/
Postat av: Wynja

Vad ÄR det för människor :( Du har inte kunnat få telepatisk kontakt med Milda? Eller det funkar kanske inte så? Tröst Kram//Wynja

2008-09-05 @ 15:10:08
URL: http://www.wynja.dinstudio.se
Postat av: Mie

Jag önskar att jag hade kunnat ge dig svar, men tyvärr kan jag inte...

Jag hoppas naturligtvis att det reder ut sig inom kort..

sakna Milda

2008-09-05 @ 20:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback