Äventyr utan dess like

Man vet aldrig vad som händer när man umgås med Marie-Louise, Michi, Ingrid och...Mig själv.

I alla fall fanns det en lucka i Schemat i lördags när solen stod för högt på himlen för att det skulle kunna bli några bilder. En utflykt tog plats, Till ML:s föräldra-sommarstuga. Här kan vi väl bo? Sa Michi till Ingrid. Nja sa Ingrid ... Skulle inte tro det, vi ska ju ha hästgård?

Ja men titta på spisen i köket, det är precis en sådan jag vill ha! Jaha sa Ingrid..en spis..hm...det kanske finns spisar i andra hus?



Ja men titta, så många nycklar, det finns kanske oupptäckta rum?



Ja men titta sa Ingrid, de har ju faktiskt en SPA-anläggning här! Hm...



Och gäststuga! Inte att förringa! Med egen trädgård..på taket!



Dessutom finns en square-pen..inte roundpen, det är förlegat, så det så!



Fint hus, otroligt gulligt torp, det syns att det är väldigt mycket värme som funnits här, många lyckliga stunder..men ML....Det där med att krabborna klättrar i träden här, det var nog det avgörande, det går bara inte, där hade jag inte kunnat sova!



Michis funderingar över vad de gömmer här vill jag bara inte gå in på, men jag viskar, hon är uppvuxen nära Amstetten!






Tjingeling o tack för ett verkligt äventyr!!!



*

Kommentarer
Postat av: Mie

Krabbor i träden?

Vad är det som försiggår i Skåneland egentligen??

Postat av: M-L

Jag måste påpeka att det inte var krabbor utan kräftor som på natten klättrade upp i träden vid bäcken för att äta löv. Låter kanske konstigt men det är dagens sanning. Jag har själv stått i ficklampans sken och studerat detta.Kära Carola, krabbor lever i havet, kräftor i bäckar. Det känns som om jag har lite att lära dig om livet på landet

men det gör jag så gärna.

2009-04-07 @ 23:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback